نجفی به هفت سال و ۹ ماه حبس محکوم شد

وکیل مدافع “محمد علی نجفی” گفت: موکلم به جرم قتل عمد به ۶ سال و نیم حبس و از باب نگهداری سلاح به یک سال و سه ماه حبس محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

“حمیدرضا گودرزی” امروز، شنبه، با بیان اینکه قتل عمد محرز دانسته شد، افزود: ریاست شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران رأی موکلم را امروز ابلاغ کرد.
وی ادامه داد: این رأی با نظر اکثریت نبوده و ریاست دادگاه و یکی از مستشاران این رأی را صادر کردند و مستشار دیگر تعدد را وارد ندانسته و در باب نگهداری سلاح حکم برائت دادند و نجفی را به سه سال حبس محکوم کردند.
گودرزی گفت: رأی قابل اجرا ۶ سال و نیم حبس است البته رأی غیرقطعی است و اعتراض می‌کنیم تا به دیوان عالی کشور ارجاع شود، زیرا به نظر ما رأی در تضاد با قوانین و مقررات حقوقی صادر شده است.
وی اضافه کرد: آقای نجفی طبق گزارش آگاهی، شخصا اسلحه را به آگاهی تسلیم کرده است و تبصره ماده ۱۶ قانون اسلحه و مهمات مصوب سال ۹۰ حاکی از آن است که هرکس داوطلبانه سلاح خود را تسلیم کند موجب دو درجه تخفیف خواهد بود.
پیش از این گودرزی گفته بود: این رأی طبق مهلت قانونی ۲۰ روز قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و بطور قطع اعتراض خواهیم کرد، زیرا نوع قتل را شبه عمد می‌دانیم.
محمد علی نجفی شهردار پیشین تهران، هفتم خرداد ۹۸، “میترا استاد” همسر دوم خود را به ضرب دو گلوله در منزل خود واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رساند و عصر آن روز با حضور در پلیس آگاهی تهران به قتل اعتراف و دلیل آن را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.
سه جلسه دادگاه این پرونده در شعبه یکم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی به صورت علنی برگزار شد.
اولیا دم میترا استاد در این پرونده از حق قصاص خود گذشت کردند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =