انتقاد ترکیه از حکم دادگاه سعودی

ترکیه از حکم دادگاهی در عربستان سعودی درباره قتل “جمال خاشقجی” روزنامه نگار منتقد آن کشور انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

ترکیه امروز (دوشنبه) از حکم یک دادگاه در عربستان در مورد قتل جمال خاشقجی در سال ۲۰۱۸ انتقاد کرد و آن را دور از عدالت خواند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم دادگاه سعودی از تحقق انتظارات هر دو کشور و جامعه بین المللی در مورد روشن شدن ابعاد قتل خاشقجی و برقراری عدالت دور بود.»

 

آنکارا همچنین اعلام کرد جنبه‌های کلیدی این قتل، شامل ابهامات مربوط به جسد خاشقجی، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این یک نقص اساسی به لحاظ مسئولیت پذیری است.

 

یک دادگاه سعودی امروز پنج نفر را به خاطر قتل خاشقجی به اعدام و سه نفر دیگر را به حبس طولانی مدت محکوم کرد و سه نفر دیگر را از اتهامات تبرئه ساخت. این در حالی است که دو نفر از چهره‌های کلیدی دخیل در قتل از اتهامات مبرا شدند.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه همچنین آمده است: «این نه تنها یک مسئولیت قانونی بلکه یک مسئولیت وجدانی است که ابهامات این قتل که در قلمرو ما رخ داد روشن شود و همه عاملان آن مجازات شوند.»

 

واشنگتن پست نیز نوشت احکام صادره درباره افراد متهم به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی فاقد شفافیت است.

 

“جمال خاشقجی” Jamal Khashoggi روزنامه نگار منتقد ۵۹ ساله رژیم سعودی ۱۰ مهر ۹۷ (دوم اکتبر ۲۰۱۸) که برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرده بود، ناپدید شد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =