وضع جسمانی علامه زکزاکی وخیم است

دفتر علامه ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه از وخامت وضعیت سلامتی ایشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 دفتر علامه ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در حساب توئیتری خود در پنج توئیت پی در پی نوشت: اطلاعاتی که از طرف افراد ملاقات کننده با (علامه) زکزاکی در روز پنجشنبه نهم ژانویه سال ۲۰۲۰ به ما رسیده است، نشان می‌دهد که وضعیت سلامتی ایشان رو به وخامت گذاشته است.
در ادامه توئیت‌های دفتر علامه زکزاکی آمده است: همانطور که قبلاً هشدار داده بودیم مقامات زندان همچنان از دسترسی پزشکان به شیخ زکزاکی و معاینه ایشان ممانعت می‌کنند؛ بنابراین این امکان وجود ندارد بدانیم وضعیت سلامتی او چگونه است و تا چه حد رو به وخامت گذاشته است چه رسد به این که پزشکان به وی دارو بدهند.
دفتر علامه زکزاکی همچنین اعلام کرد: با توجه به بیانیه عایشه دیککو، دادستان کل که گفته است سرنوشت علامه در دست دادگاه است نه دولت ایالتی، شکی نیست که این ظالمان به طور خطرناکی انگیزه‌های پنهانی در قبال شیخ بیمار دارند. آن‌ها قصد دارند از دادگاه برای محکوم کردن او به اعدام که هدف اصلی آنهاست استفاده کنند و این (سپردن پرونده به دادگاه) توجیهی برای اعدام وی خواهد بود.
در ادامه این توئیت‌ها آمده است: پیامد‌های این بی عدالتی بزرگ می‌تواند بسیار خطرناک و بسیار غیرقابل پیش بینی باشد و این پیامد‌ها ممکن است برای نیجریه و خارج از آن غیرقابل جبران باشد.

ما از جوامع بین المللی می‌خواهیم از داخل و خارج از کشور فشار بیاورند تا دولت نیجریه شیخ و همسرش زینت ابراهیم زکزاکی را که به دستور دادگاه عالی فدرال باید آزاد شوند، آزاد کند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفت =