سازمان اورژانس کشور در آماده باش کامل است

سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: جمعه شب و فردا (شنبه ۲۱ دیماه) در آمادگی و آماده باش کامل بسر می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از سازمان اورژانس کشور، طبق اعلام سازمان هواشناسی امشب شاهد بارش باران در شرق و غرب هرمزگان و به ویژه در مناطق ساحلی و جزایر قشم و هرمز هستیم و فردا نیمه شرقی هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان این وضعیت ادامه دارد و در غرب هرمزگان خاتمه می‌یابد.

 امین حسین نقشینه، کارشناس هواشناسی امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام اینکه در روز‌های جمعه و شنبه (۲۰ و ۲۱ دی ماه) یک سامانه بارشی در نیمه شرقی و جنوب و مرکز کشور فعال است، از احتمال آب گرفتگی و سیلابی شدن مناطق جنوب و شرق کشور خبر داد.

وی اظهارداشت: این سامانه بارشی، امروز و فردا (جمعه و شنبه) در نیمه شرقی و جنوب و مرکز کشور فعالیت دارد و بارش در مناطق جنوبی، جنوب شرق و شرق کشور و همچنین نیمه جنوبی خراسان رضوی به شکل رگبار و همراه با رعد و برق پیش بینی شده است.

نقشینه آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل ها، سیلاب و لغزندگی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برف گیر را از آثار این سامانه بارشی عنوان کرد.

وی پیرامون وقوع بارش‌ها در جنوب کشور و بارش برف در جاده‌های کوهستانی یادآور شد، مسافران از سفر‌های غیرضروری، تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های استان‌های جنوبی پرهیز کنند و در جاده‌های کوهستانی به علت بارش برف و لغزندگی و گردنه‌های برف گیر با لوازم ایمنی و احتیاط لازم تردد کنند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 3 =