چشم به “ای اف سی” در روز تعطیل

جامعه فوتبال ایران همچنان منتظر تصمیم گیری دوباره کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره حق تیم های ایرانی در استفاده از فرصت میزبانی بازی های بین المللی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 در شرایطی که نامه چند سطری کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اینکه تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حق برگزاری بازی در زمین خود را ندارند، فوتبال ایران را در شوک فرو برده است، رسانه ها از برگزاری نشست فوق العاده ای اف سی برای تصمیم گیری مجدد خبر می دهند.

 

این درحالی است که امروز یکشنبه، تعطیل رسمی است و گروه رسانه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز خبر رسمی از برگزاری جلسه نداده است.

سلب میزبانی از نماینده‌های ایران در ACL۲۰۲۰ باعث شد تا واکنش‌های زیادی از سوی چهار باشگاه حاضر در این رقابت‌ها صورت پذیرد و بعد از نشست مشترک آن‌ها در حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در نهایت موضعی واحد اتخاذ و به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع شود.

در این موضع نماینده‌های ایران تاکید کرده اند یا در ایران بازی می‌کنند یا از لیگ قهرمانان کناره گیری خواهند کرد.

 

برخی از کارشناسان معتقدند این تصمیم، تا حدی عجولانه و احساسی اتخاذ شده و بدون دیپلماسی فعال و هدفمند ممکن است تبعات دیگری نیز برای فوتبال ایران داشته باشد.

 

بسیاری دیگر نیز عقیده دارند تن دادن ایران به تصمیمات مشابه ای اف سی در فصل های گذشته، علت اتخاذ سریع و بدون رایزنی این نهاد در فصل جاری بوده و چنانچه ایرانیان در دوره قبل واکنش مقتدرانه تری نشان می دادند، مقامات ای اف سی که اغلب از کشورهای عربی خلیج فارس هستند، این بار به سادگی و به راحتی چنین دستوری نمی دادند و ضروری است ولو به قیمت شرکت نکردن در مسابقات، در برابر این گونه تصمیمات مقاومت شود.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 7 =