واکنش آیت الله نوری همدانی به سخنان رضوی فقیه

آیت الله نوری همدانی یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: در قضیه آقاجری به امام جمعه همدان گفتم که باید این فرد را از شهر بیرون کنند، چون همدان جای این افراد نیست؛ البته حداقل در آن جلسه چند خانم به آقاجری اعتراض کردند، ولی در این جلسه اعتراضی به این فرد نشد، پس حتما حرف‌های او را قبول داشتند.

طبس نیوز:آیت الله نوری همدانی یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: در قضیه آقاجری به امام جمعه همدان گفتم که باید این فرد را از شهر بیرون کنند، چون همدان جای این افراد نیست؛ البته حداقل در آن جلسه چند خانم به آقاجری اعتراض کردند، ولی در این جلسه اعتراضی به این فرد نشد، پس حتما حرف‌های او را قبول داشتند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر،آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی، عصر دوشنبه در اجتماع پرشور طلاب و فضلای استان همدان در اعتراض به اهانت یکی از عوامل فتنه به مقام معظم رهبری و ارکان نظام مقدس اسلامی، در نشستی در یکی از حسینیه‌های همدان، گفت: در مسئله انقلاب باید به چند نکته توجه کرد که یکی از نکات مهم توجه به آسیب هاست.

وی با بیان این که خداوند در دو جای قرآن بر لزوم حفظ نعمت‌ها تاکید کرده است، افزود: از آنجایی که انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین نعمت‌ها به مردم است، باید تا آخرین نفس برای حفظ آن تلاش و کوشش کنند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اهانت یکی از فتنه‌گران به ولایت فقیه و نظام اسلامی، تاکید کرد: در این گونه مواقع خواص جامعه باید پیشگام باشند و از آنجایی که روحانیت از خواص جامعه است، همیشه در صحنه دفاع از انقلاب و ولایت فقیه حضور موثر دارد.

وی با اشاره به حضور گسترده علما و فضلای همدانی در محکومیت این حرکت وقیحانه، تصریح کرد: شاید مصلحت این بود که در همدان چنین اتفاقی بیفتد تا با واکنش گسترده مردم به خصوص طلاب و روحانیون، فضا مشخص شود و دیگر چنین اتفاقاتی در هیچ جای کشور روی ندهد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: این تجمعات، سنگ محک بسیار خوبی برای فتنه‌گران خواهد بود تا بدانند که مجالی برای فعالیت آنها نیست؛ زیرا همدان از دیرباز شهر مجاهدان بوده و علما و فضلای بسیاری را در راه انقلاب و اسلام تقدیم کرده است.

وی با تاکید بر لزوم برخور قاطع با هتاکان و فتنه‌گران، یادآور شد: باید کسانی که در همدان اقدام به دعوت این فرد فتنه‌گر کرده‌اند، مشخص شوند که با چه هدفی این کار را کرده‌اند؛ زیرا این فرد را می شناختند و با افکارش آشنا بودند، باید همه آنها را از کار برکنار کرد و اجازه فعالیت از بدنه اجرایی استان را به آنها نداد، چون آنها می‌دانستند چه کسی را به این مراسم دعوت کرده اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکاتی را دفاع حاضران در آن مجلس را می بندد، آن است که اگر ادعا می‌کنید شما در جریان دعوت این فرد و یا سخنان بعدی او نبودید، چرا در زمانی که این همه به نظام مقدس اسلامی توهین کرد، اعتراضی نکردید.

همدان جای افراد هتاک نیست

این مرجع تقلید یادآور شد: در قضیه آقاجری به امام جمعه همدان گفتم که باید این فرد را از شهر بیرون کنند، چون همدان جای این افراد نیست؛ البته حداقل در آن جلسه چند خانم به آقاجری اعتراض کردند، ولی در این جلسه اعتراضی به این فرد نشد، پس حتما حرف‌های او را قبول داشتند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به این که پیام این تجمعات، پیام هوشیاری علما و فضلا به مردم همدان است، گفت: همدان جای افراد هتاک نیست و همه باید در حد توان خود اقدامی برای مقابله با این گونه حرکات انجام دهند، مسئولین نیز لازم است که ریشه‌‌های این جریان‌ها را شناسایی و با آن مقابله کنند تا هیچ کس جرأت نکند که چنین جسارت‌هایی را انجام دهد.

فتنه گران چه جوابی در مقابل خون شهدا دارند؟

دبیر مجمع طلاب و روحانیون همدان نیز در این تجمع اعتراض‌آمیز گفت: ملت ایران بیدار است و اجازه هیچ اقدامی را به فتنه گران نخواهد داد؛ آنها چه پاسخی در مقابل خون‌های شهیدان و ایثارگری مجاهدان ایران اسلامی دارند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی‌مهر،  با اشاره به فرصت طلبی فتنه گران، ابراز داشت: فتنه‌گران از صبر و خویشتن‌داری امت حزب‌الله سوء استفاده کردند و با توهین به مقدسات اسلام و نظام اسلامی، فتنه‌ای دیگر را در کشور به راه انداختند.

وی افزود: آنها باید بدانند که ملت ایران بیدار است و دیگر اجازه هیچ اقدامی را به آنها نخواهد داد؛ آنها چه جوابی در مقابل خون دل خانواده شهدا دارند و در قیامت چه پاسخی به خون‌های شهیدان و ایثارگری مجاهدان ایران دارند.

دبیر مجمع طلاب و روحانیون همدان ادامه داد: این گروه با دعوت از فردی معلوم الحال و فتنه‌گر که از اتاق فکر غرب و صهیونیست بیرون آمده است سعی کردند تا قلوب مومنین و حامیان نظام را جریحه‌دار کرده و با سخنانی سخیف و فتنه‌گرانه، توهین‌های بسیاری را به مقدسات نظام اسلامی انجام دهند، توهین‌هایی که تا به حال کمتر کسی جرات آن را داشت.

حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: این افراد نباید خود را به دولت متصل کنند، چون آنها حامی دولت هم نیستند؛ توهین به مجلس خبرگان، توهین به شخص رییس جمهور است؛ آنها نباید خود را از خیمه نظام خارج کنند، بلکه باید به سرعت با این عمل ننگین برخورد کنند، زیرا ما دنبال آن هستیم که توضیح شفافی در این ز مینه بشنویم و اهمال کاری هیچ کسی را نیز نمی‌پذیریم.

وی تصریح کرد: بیوت مراجع عظام همواره ملجاء مردم بوده و بیت آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی همان گونه که در ۱۹ دی، رژیم شاه را به زانو درآورد و در ۹ دی فتنه‌گران را منکوب کرد، امروز نیز میزبان طلاب غیوری است که آمده‌اند تا حساب خود را با فتنه‌گران تسویه کرده و آنها را رسوا کنند.

ولایت فقیه در مسیر انبیا است

دبیر مجمع طلاب و روحانیون همدان یادآور شد: کسانی که به دشمن و به این فتنه‌گران چراغ سبز نشان دهند، در مقام دشمن ملت ایران هستند؛ زیرا آنها نمی‌دانند که ولایت فقیه در مسیر انبیا است و یک مسئله شخصی نیست.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: خوشبختانه تاثیر مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف، دشمنان را منکوب کرده است و در هر جای دنیا از جمله سوریه به چالش کشیده است و این مسئله نشان  دهنده قدرت و عظمت رهبری انقلاب اسلامی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این تجمع ده‌ها نفر از طلاب همدانی حوزه علمیه قم، در تجمع اعتراض آمیزی، اهانت های سعید رضوی فقیه از عوامل فتنه در یکی از حسینه های همدان، به ساحت ولایت‌فقیه و ارکان نظام اسلامی شدیدا محکوم کرده و خواستار برخور با این گونه افراد شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =