مردم عراق یکصدا: “اُخرُج یا مُحتَلّ”

مردم عراق یکصدا شعار می‌دهند: «اُخرُج یا مُحتَلّ: برو بیرون اشغالگر».

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مردم عراق با برپایی تظاهرات گسترده پایان ۱۶ سال اشغالگری آمریکا را در این کشور فریاد می‌زنند.
برخی کفن پوشیده اند. مردم پرچم کشورشان را به دست دارند.
این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود و برخی خیابان‌های شهر بغداد همزمان با برگزاری تظاهرات میلیونی برای تامین امنیت تظاهرات کنندگان بسته شده است. ‎
مردم عراق در تظاهرات خود می‌گویند آمریکا بود که داعش را وارد عراق کرد و هزاران نفر را کشت. تظاهر کنندگان تاکید کردند ما زیر باز دخالت‌های آمریکا در امور کشورمان نمی‌رویم. آن‌ها یکصدا شعار می‌دهند: «اُخرُج یا مُحتَلّ: برو بیرون اشغالگر». آن‌ها ماکت ترامپ و نظامیان آمریکایی را به دار مجازات آویختند.
جعفر الحسینی سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در مصاحبه با المیادین گفت عراقی‌های یکصدا مخالفت خود را با حضور آمریکا در عراق اعلام می‌کنند. اگر آمریکایی‌ها از عراق خارح نشوند روش‌های دیگر در میدان خواهد بود. هیچ کس نمی‌تواند عراقی‌ها را از تصمیم شان منصرف کند.
وی افزود: برای ملت عراق روشن شده است که آمریکا اهداف شومی در عراق دارد و عراق از نظر نظامی و دیپلماسی آماده پاسخگویی است.

مقتدی صدر روز سه‌شنبه بیست و چهارم دی (۱۴ ژانویه) طی فراخوانی از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات میلیونی یکپارچه در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی و تجاوزات مستمر آن‌ها دعوت کرد.

این درخواست با واکنش مثبت و حمایت سریع گروه‌های مقاومت و جریان‌های سیاسی نماینده اکثریت ملت عراق روبه‌رو شد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =