اقدامات وزارت خارجه برای مقابله با کرونا

سخنگوی وزارت خارجه بر اعلام آمادگی کامل این وزارتخانه برای همکاری و تعامل با دستگاه‌های مربوطه برای مقابله با ویروس بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، آقای سید عباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص ویروس بیماری کرونا، بر اعلام آمادگی کامل وزارت امور خارجه برای همکاری و تعامل با دستگاه‌های ذیربط از ابتدای بروز این بحران تاکید کرد و افزود: در این زمینه آقای ظریف در جلسه هیئت دولت پیشنهاد برگزاری جلسه وزیران ذیربط با حضور وزرای خارجه، بهداشت، گردشگری و راه را در هیئت دولت مطرح کردند.

وی بر همکاری و تعامل نزدیک دستگاه دیپلماسی با متولیان امر بهداشت در کشور و در راس آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد و گفت: همچنین دستور العمل‌های لازم در خصوص تدابیر پیشگیرانه به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه چین صادر شده و توصیه‌های مسافرتی به گردشگران و اتباع ایرانی مقیم در چین نیز انتشار یافته و با تشکیل ستاد بحران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و نیز سرکنسولکری کشورمان در شانگهای شماره‌های تماس برای ارائه خدمات و راهنمایی به اتباع ایرانی اطلاع رسانی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سفارت کشورمان در پکن ضمن ارتباط گیری با دانشجویان ایرانی مقیم شهر ووهان، اقدام به ارسال آذوقه و بسته‌های غذایی به خوابگاه‌های آن‌ها با توجه به کمبود مواد غذایی در این شهر ۱۰ میلیونی کرده است.

آقای موسوی گفت: درخواست خانواده‌های تعدادی از دانشجویان ایرانی در پکن به منظور تسهیل بازگشت فرزندان شان به ایران و خروج آن‌ها از قرنطینه در دست بررسی است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =