آژانس استقلال رای خود را حفظ کند

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفت: آژانس باید در تصمیم‌گیری‌ها، استقلال خود را به عنوان یک مرجع بین‌المللی بدون سوگیری حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در دیدار با رافایل گروسی مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقر این نهاد در وین بر ادامه همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد.

آقای صالحی افزود: روابط با آژانس بین المللی انرژی اتمی بسیار خوب و براساس تفاهم متقابل است و این سازمان به عنوان یک مرجع بین المللی نباید سمت گیری‌های سیاسی در تصمیماتش اثر گذرا باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت در کنفرانس بین المللی امنیت هسته‌ای آژانس در وین بسر می‌برد پس از دیدارش با مدیرکل جدید آژانس؛ روابط ایران و این نهاد را بسیار خوب و سرشار از همکاری و تفاهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد این رابطه همچنان پابرجا بماند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در دیدار با گروسی مدیرکل آژانس تاکید کرد که ایران اهل مذاکره و منطق است؛ اما تحت هیچ فشاری تصمیم نخواهد گرفت.

صالحی افزود: در این دیدار تاکید شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی باید به گونه‌ای عمل کند که سمت گیری سیاسی در تصمیماتش وجود نداشته باشد.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =