شهید سلیمانی احیاگر مکتب جهاد و شهادت

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی، جهان را با بعثت جدیدی روبرو کرده است، گفت: شهید سلیمانی چهل و یک سال لباس جهاد را از تن به در نکرد و احیاگر مکتب جهاد و شهادت بود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سرلشکر حسین سلامی در مصلی تهران شامگاه امروز (پنجشنبه) در مراسم اربعین شهادت حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش در مصلی امام خمینی (ره) تهران پس از قرائت وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،، یاد و خاطره این شهید مقاومت و همرزمانش را گرامی داشت.

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امشب میهمان درخشان‌ترین ستارگان عالم اسلام هستیم.

 

سردار سلامی گفت: حاج قاسم سلیمانی محصول نماز شب و مصداق بارز آیه أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم بود.

او افزود: چهل روز است رخصار بزرگ سردار بزرگ و تکرارنشدنی جبهه مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید ابومهدی المهندس، سردار شهید حسین پور جعفری، پاسدار شهید و فداکار شهروز مظفری، پاسدار جان بر کف هادی طارمی و پاسدار جوان ما وحید زمانیان و پس از آن‌ها سردار شهید علی اصغر پاشاپور را ندیده‌ایم، اما با سیمای ملکوتی آنان در این چهل روز زندگی کردیم.

سلامی گفت: امشب قاسم با زبان اسماعیل با ما سخن گفت، دستیابی به ارتفاع شخصیت بزرگی مانند حاج قاسم برای، چون منی امکان پذیر نیست و کلمات قابل بیان کردن این عظمت نیست.

وی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم جهان را با بعثت جدیدی روبرو ساخته است، ادامه داد: خداوند مقام محمود به حاج قاسم بخشید. او تندیس زنده آیه شریفه «محمد رسول الله الذین معه اشدا علی الکفار و رحما بینهم» بود. او آموخته بود که در میدان جنگ اگر کوه‌ها بجنبند، تو نباید بجنبی.

فرمانده کل سپاه گفت: او هرگز به دشمن پشت نمی‌کرد، اما از سوی دیگر برای مومنان خاضع و خاکی بود. بال‌های تواضع او در همه جا باز بود.

وی افزود: او چهل و یک سال لباس جهاد را از تن به در نکرد و همواره در حال جهاد بود، او احیاگر مکتب جهاد و شهادت بود و در دوره‌ای که دشمنان می‌گفتند کاری می‌کنیم که همه جوانان از شرق تا غرب عالم شلوار لی و کفش‌های نایک بپوشند، او بر پیشانی جوانان، پیشانی بند‌های «یا زهرا» را بست چرا که او می‌دانست جهاد لباس عزت است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + شش =