گفتگو‌های غیر علنی عربستان با مقاومت یمن

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از گفتگو‌های غیر علنی عربستان با مقاومت یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمد البخیتی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: این گفتگو‌ها به صورت مستقیم میان دو طرف پیگیری می‌شود، اما تاکنون نتوانسته تاثیر مثبتی بر تحولات میدانی داشته باشد. ضمن تاکید بر اینکه میان ما و عربستان گفتگو‌هایی وجود دارد، رسانه‌ای نشدن این خبر را بر اساس خواسته طرف مقابل می‌دانیم. البته ممکن است آنان هم در آینده به وجود چنین گفتگو‌هایی اعتراف کنند. ما نمی‌خواهیم درباره جزئیات این گفتگو‌ها اطلاع رسانی کنیم، اما بینندگان شما، می‌توانند در این زمینه ارزیابی داشته باشند.»

در تحولی دیگر رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن از توافق طرف‌های درگیر برای تبادل اسرا خبر داد. به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام گفت: پس از یک هفته نشست که تحت نظر سازمان ملل در پایتخت اردن برگزار شد، طرف‌های درگیر جنگ یمن توافق کردند هزار و ۴۰۰ اسیر آزاد شود.

” مارتین گریفیتس ” نماینده ویژه سازمان ملل در یمن هم گفت: براساس توافق استکهلم، طرف‌های درگیر تصمیم گرفتند فوراً لیست اسرا را مبادله کنند.

در مذاکرات استکهلم طرف‌های درگیر در جنگ یمن برای مبادله پانزده هزار زندانی و ارائه لیست آن‌ها به سازمان ملل توافق کردند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =