اعلام فهرست گروه‌های پرخطر برای کاهش حضور در ادارات

رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران: فهرست گروه‌های پرخطری که باید ساعت کاری شان در ادارات تا حداکثر ممکن تقلیل پیدا کند مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دکتر علیرضا زالی افزود: اجازه داده شد دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی پزشک معتمد دستگاه ذیربط داخل استان درباره کاهش، تقلیل و دادن مرخصی به گروه‌های پرخطر اقدام کند.

وی گفت: افراد بالای ۶۰ سال، بانوان باردار و شیرده و دارای کودک زیر سه سال، بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند و همسر معلول در خانه، مبتلایان بیماری‌های قلبی ریوی و دیابت‌های پیشرفته، مبتلایان به سرطان و کسانی که سابقه این بیماری را داشته اند و افرادی که داروی کاهش نقص ایمنی مصرف می‌کنند و افرادی که طولانی مدت کورتون استفاده می‌کنند و بیماران کبدی و کلیوی مزمن تعدادی از این افراد هستند که حداکثر تقلیل ساعت کاری باید در باره آن‌ها اعمال شود و اگر تشخیص داده شد مرخصی داده شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: برای جانبازان شیمیایی ریوی نیز مرخصی اجباری بدون احتساب سنوات باید در نظرگرفته شود.

دکتر زالی گفت: مقرر شد نحوه ارائه خدمت دستگاه‌های حمایتی و امدادی با چالش روبرو نشود.

وی افزود: این محدودیت‌های حضور افراد پرخطر تا اطلاع ثانوی باید رعایت شود و اگر تصمیم دیگری بخواهیم بگیریم متناسب با شرایط اعلام خواهیم کرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره جلسه امروز با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در خصوص افزایش خدمات بیشتر به دانش آموزان در زمان تعطیلی مدارس برگزار شد افزود: با هماهنگی آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما، مدرسه تلویزیونی از صبح امروز به راه افتاد که ظرفیت خوبی است.

وی گفت: از صدا و سیما تشکر می‌کنیم که در اسرع وقت با هماهنگی وزیر آموزش و پرورش این اتفاق را رقم زد و این کار به نوعی ترویج عدالت آموزشی هم هست.

زالی افزود: قرار شد با هماهنگی آموزش و پرورش در صورتی که بسته‌های آموزشی مورد لزوم باشد از ظرفیت مخابرات استان تهران نیز بهره برداری شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار شد در اسرع وقت همه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های نوینی که امکان به فعالیت در آوردن آن وجود دارد انجام شود و گزینه‌های متعددی برای ارتقاء زیرساخت و تنوع در ارائه خدمات ارائه شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: مصوب شد سامانه ۱۹۰ و ۴۰۳۰ با توجه به ظرفیت وزارت ارتباطات با دستور وزیر ارتباطات بتواند در تقویت زیرساخت‌ها اقدام کند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =