شمار قربانیان کرونا از ۱۰۰ هزار تن گذشت

شمار قربانیان ویروس کرونای جدید و بیماری ناشی از آن یعنی کووید-۱۹ در جهان، از یکصد هزار تن عبور کرد.

 به نقل از تابناک، حوالی ساعت ۱۷ به وقت گرینویچ (GMT) (ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران) شمار قربانیان ویروس کرونای جدید و بیماری ناشی از آن یعنی کووید-۱۹ از یکصد هزار تن عبور کرد. آماری که تقریبا یک پنجم آن متعلق به ایتالیاست.

ایتالیا در حالی با حدود ۱۹ هزار مبتلا در رتبه نخست کشور‌ها از نظر آمار مرگ و میر این بیماری قرار گرفته که ایالات متحده با سرعت در حال نزدیک شدن به آن است و تا کنون قریب به ۱۸ هزار جان باخته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و عواقب آن داشته است.

بعد از این دو کشور، اسپانیا با حدود ۱۶ هزار جان باخته در جایگاه سوم قرار دارد و رتبه‌های بعدی در اختیار فرانسه و بریتانیا است و بعد کشورمان با ۴۲۳۲ جان باخته، در رتبه ششم، بالاتر از چین که ۳۳۳۶ فوتی دارد، قرار گرفته است.

بر اساس آمار‌های جهانی، تاکنون بالغ بر ۱ میلیون و ۶۶۶ هزار نفر از شهروندان ۲۱۰ کشور جهان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این جمع، حدود ۳۷۰ هزار نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند. آمار و اعدادی که بر اساس آن‌ها نرخ مرگ و میر جهانی (Death Rate) ۲۱ درص است. نرخی که امروز در کشورمان بار دیگر کاهش یافت و به ۱۰.۶ درصد رسید.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دو =