تاکید رئیس جمهور بر ارائه آموزش بر بستر مجازی

رئیس جمهوری در گفتگو با وزیر آموزش و پرورش، بر ضرورت تلاش برای ایجاد فضا و امکان مناسب جهت ارائه آموزش بر بستر فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی در این گفتگو با تاکید بر اینکه تعطیلی فضا‌های آموزشی به هیچ وجه نباید به معنای تعطیلی آموزش باشد، از تلاش همه معلمان کشور برای تحقق شعار تعطیلی مدرسه در دوره مبارزه با بیماری کرونا، تعطیلی آموزش نیست، قدردانی کرد.

رئیس جمهور در این گفت و گوهمچنین تلاش برای فضا و امکان مناسب جهت ارائه آموزش بر بستر فضای مجازی و مراقبت از امنیت اطلاعات مربوط به دانش آموزان و معلمان و اختصاصی بودن فضای آموزشی در محیط اختصاص یافته را ضروری خواند.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این گفتگو گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده، ارائه کرد.

کادر آموزشی کشور از ۵ اسفند که مدارس تعطیل شدند اقدام به آموزش از طریق صدا و سیما کردند. در همین راستا ۹۰درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی معلمان قرار گرفتند.

با گسترش بیماری کرونا در بیش از ۱۹۰ کشور جهان، مراکز آموزشی که محل تجمع تعداد زیادی از دانش‌آموزان بودند تعطیل شد و مقرر شد از اواخر اسفندماه سال گذشته دروس دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی و صدا وسیما دنبال شود.

با این اقدام سازوکار‌های بسیار گسترده‌ای برای پیشبرد امور آموزشی و تحقیقاتی با تمرکز بر بستر فضای مجازی و آموزش از راه دور در کشورمان طراحی و تدوین شد تا فعالیت آموزشی دانش آموزان تحت هیچ شرایطی تعطیل نشود.

 

گفتگوی رئیس جمهور با رئیس سازمان برنماه و بودجه ، وزیران کشور ، اقتصاد و بهداشت 

رئیس جمهور همچنین در گفت و گویی با “فرهاد دژپسند” وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور داد ساز و کار عرضه سهام بنگاه‌هایی را که در اختیار دولت، نهاد‌های عمومی و نیرو‌های مسلح هستند، در بورس فراهم کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این گفتگو ضمن تاکید بر رفع موانع و تسریع و تسهیل در ترخیص کالا‌های مانده در گمرک، دستور داد طبق تاکید جدید دولت، در روند تخلیه کالا‌ها و تجهیزات پزشکی و درمانی که از این به بعد وارد کشور می‌شود، در کمترین زمان اقدامات لازم را به عمل آورد.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرده است گزارش اقدامات انجام شده در این حوزه‌ها نیز در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در این گفتگو، گزارشی از اقدامات این دو حوزه ارائه کرد.

رئیس جمهور دیشب هم در گفتگو با رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تسریع در اجرای پیشبرد طرح‌های حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر شد. آقای روحانی در این گفتگو بر تسریع در اجرای طرح اعتبار یک میلیون تومانی برای هر خانواده یارانه‌بگیر برای ماه اردیبهشت تاکید نمود.

رئیس جمهور همچنین در گفتگوی جداگانه با وزیران کشور و بهداشت، اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و آغاز فعالیت کسب و کار‌های کم‌ریسک از روز شنبه در همه استان‌ها را یاددآورشد.

رئیس‌جمهور پس از دریافت گزارش‌های جداگانه‌ای از وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه و آغاز فعالیت کسب و کار‌های کم‌ریسک در همه استان‌ها به جز تهران، تاکید کرد که این طرح باید با نظارت دقیق و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این گفتگو گزارشی را از آخرین وضعیت استان‌ها و تهران در روز‌های گذشته و امروز و میزان آمادگی و ارزیابی از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی ارائه کرد.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی نیز در این گفتگو گزارشی را از کار کمیته امنیتی و اجتماعی ارائه و بر آمادگی وزارت کشور برای اجرای دقیق طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی تاکید کرد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =