طرح ترافیک در تهران فعلا اجرا نمی شود

وزیر بهداشت با بیان این که خطر کرونا رفع نشده و مردم باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند گفت: فعلا طرح ترافیک در تهران اجرا نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  سعید نمکی در این باره افزود: اجرای طرح ترافیک در آخرین نشست در وزارت کشور برداشته شد، زیرا در شرایطی که وسایل نقلیه عمومی تکافوی رعایت فاصله گذاری را نمی‌کند، یکی از مطمئن‌ترین وسیله‌ها استفاده از وسیله نقلیه شخصی است. باید مردم را ترغیب کنیم که فاصله گذاری هوشمند را اجرایی کرده و به سمت استفاده از وسیله نقلیه شخصی بروند.

وزیر بهداشت با بیان این که اگر مردم رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی را نکنند با شرایط سخت تری روبرو خواهیم شد گفت: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجراست. طرح ترافیک نه امروز و نه فردا و نه در روز‌های آینده اجرایی نخواهد بود؛ بنابراین چیزی به نام طرح ترافیک در تهران نداریم. البته اگر راه بندان‌های شدید مشاهده شود، در این زمینه تجدید نظر خواهد شد.

نمکی همچنین درباره اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند گفت: مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی با سه هدف بزرگ در حال آغاز است. اول اجرای فاصله گذاری هوشمند با کمک نیرو‌هایی که در مرحله اول بسیج مقابله با کرونا در کنار ما بودند. همچنین پیدا کردن افراد بدون علامتی که با موارد علامت دار در ارتباط بودند و افزایش تست‌ها در دستور کار است.

نمکی ادامه داد: افزایش تست‌ها به دو گونه خواهد بود. اول اندازه گیری آنتی بادی در افرادی که ایمن شدند و به آن‌ها درجه‌ای داده می‌شود که به عنوان افراد سالم و بدون مشکل می‌توانند وارد جامعه و محیط کار شوند و حتی اگر فاصله گذاری را رعایت نکنند هم مشکلی نخواهند داشت. همچنین با تست‌های PCR افرادی که شناسایی نشده‌اند را ارزیابی می‌کنیم. این موضوع نیازمند آزمایش‌های زیادی است که در حال تدارک آن هستیم و دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: مواردی که در مرحله قبل مثبت بوده‌اند هم پیگیری می‌شوند و تا نهایت بیماری و بهبودی آن‌ها همراه‌شان خواهیم بود.

وزیر بهداشت با اشاره به اصرار رئیس جمهور بر این موضوع که اولویت سلامت مردم است گفت: در اجرای این مرحله فاصله گذاری هوشمند اجباری در کار نیست و اگر در استانی بنا بر شرایط استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسئولان استان با هماهنگی اصناف و شورای اصناف استان مربوطه تشخیص دادند که بازگشایی مشکل ساز خواهد بود می‌توانند بر حسب ضرورت تصمیم مناسب دیگری بگیرند و ما در ستاد مقابله با کرونا همواره آماده مشورت دهی و پاسخگویی به سوالات آنان هستیم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 8 =