آخرین تحولات کرونا در جهان

همه گیری ویروس کرونا از زمان ظهور در چین در ماه دسامبر تاکنون جان بیش از ۲۳۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، آمریکا با بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۶ مورد مرگ بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری را دارد. ایتالیا با ۲۷ هزار و ۹۶۷ مورد، انگلیس با ۲۶ هزار و ۷۱۱ مورد، اسپانیا با ۲۴ هزا رو ۵۴۳ مورد و فرانسه با ۲۴ هزار و ۳۷۶ مورد در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، مدارکی دارد که نشان می‌دهد ویروس کرونا جدید از آزمایشگاه چینی در ووهان آمده است. وی اخیرا چین را به نداشتن شفافیت متهم کرده بود. وی افزود در نتیجه این شرایط ممکن است تعرفه گمرکی تنبیهی علیه چین اعمال کند.

 فدراسیون بین المللی صنایع دارویی اعلام کرد بیش از ۱۳۰ دارو در چارچوب تحقیقات در مورد کووید – ۱۹ در حال بررسی است. سازمان داروی فرانسه اعلام کرد تحت شرایط سختگیرانه مجوز استفاده از پلاسمای بیماران معالجه شده را برای درمان بیماران با وضعیت وخیم صادر کرده است.

 شرکت داروسازی فایزر آمریکا اعلام کرد تا پایان سال جاری ۱۰ تا ۲۰ میلیون دوز واکسن تجربی تولید می‌کند. شرکت آسترازنکا هم از مشارکت با دانشگاه اکسفورد برای تولید و توزیع واکسنی که این دانشگاه بر روی آن کار می‌کند خبر داد.

 دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد به این نتیجه رسیده اند که ویروس کووید – ۱۹ بر خلاف شایعاتی که درآمریکا وجود دارد توسط انسان ساخته نشده است و به لحاظ ژنتیکی هم دستکاری نشده است.

 میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه اعلام کرد به ویروس کرونا آلوده شده است و در قرنطینه به سر می‌برد. آندری بلوسوف معاون وی حالا نخست وزیر موقت شده است. روسیه تا کنون ۱۰۰ هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا و هزار مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است.

 بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد این کشور اوج اپیدمی را پشت سر گذاشته است. وی در نخستین نشست خبری پس از بهبود از کووید – ۱۹ اعلام کرد ما در سراشیبی قرار گرفته ایم.

 کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این نهاد پیش بینی می‌کند تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سال جاری ۵ تا ۱۲ درصد کاهش یافت.

 فرانسه از کاهش ۵.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی خود در سه ماهه نخست سال خبر داد. تولید ناخالص داخلی اسپانیا در سه ماهه نخست ۵.۲ درصد و ایتالیا ۴.۷ درصد کاهش یافته است. بنابر اعلام موسسه یورواستات فعالیت‌های اقتصادی در منطقه یورو ۳.۸ درصد کاهش یافته است. طبق یک تحقیق رسمی اقتصاد کانادا هم با خطر انقباض ۱۲ درصدی در سال ۲۰۲۰ رو به روست.

 شمار افراد بیکار در آلمان در ماه آوریل ۱۳.۲ درصد افزایش یافت که بالاترین آمار یک ماهه از سال ۱۹۹۱ است. نرخ بیکاری درآلمان به ۵.۸ درصد رسیده است.

 آمریکا طی یک هفته ۳.۸ میلیون بیکاری دیگر ثبت کرد. به این ترتیب شمار افراد بیکار از اواسط ماه مارس تاکنون به بیش از ۳۰ میلیون نفر رسیده است. گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا پنجشنبه اعلام کرد همه سواحل منطقه اورنج را تعطیل خواهد کرد. پایان هفته گذشته وجود توصیه‌های قرنطینه هزاران نفر در این منطقه به تفریح پرداختند.

 مقامات نیویورک پس از کشف ده‌ها جسد فاسد شده در کامیون‌ها در مورد موسسه خاکسپاری بروکلین تحقیق می‌کنند.

 دولت‌ها، نیکوکاران، روسای شرکت‌ها و سلبریتی‌ها برای شرکت در جمع آوری جهانی پول در روز دوشنبه در بروکسل دعوت شده اند تا برای تحقیقات واکسن و درمان کووید ۱۹ مبالغی جمع آوری کنند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =