خطر بروز آسم و آلرژی در پی استفاده نامناسب از ضدعفونی کنده ها

متخصص آسم و آلرژی گفت: رعایت نکردن غلظت استاندارد و مناسب ضدعفونی کننده‌ها خطر بروز بیماری آسم و آلرژی را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 آقای دکتر مرتضی فلاح پور افزود: متأسفانه به علت استفاده نادرست از مواد شوینده و ضدعفونی کننده در چند ماه اخیر به شدت شاهد افزایش علائم آلرژیک در افراد هستیم.

 وی ادامه داد: این علائم شامل سرفه، تنگی نفس، آبریزش بینی، عطسه و قرمزی چشم است که در بسیاری موارد با علائم بیماری کرونا مشابهت دارد، اما وجه افتراق این علائم با کرونا نبود تب و لرز در افراد است.

 آقای دکتر فلاح پور با بیان اینکه کسانی که در نحوه ضدعفونی کردن چندان استاندارد‌ها و پیمانه‌ها را رعایت نمی‌کنند افرادی هستند که در معرض بروز علائم آسم و آلرژیک ناشی از این مواد هستند، گفت: تصور اشتباهی در روز‌های نخست شیوع کرونا در کشور بوجود آمد که هر چه غلظت مواد ضدعفونی کننده بیشتر باشد اثرگذاری بیشتری در از بین بردن ویروس دارد در حالیکه این مطلب هرگز درست نیست و وجهه علمی ندارد.

 این متخصص آسم و آلرژی ادامه داد: خلط پشت گلو، فشار و تنگی نفس در افراد که طولانی مدت ادامه دارد باید توسط پزشک بررسی شود زیرا درمان نکردن علائم آلرژیک در افراد می‌تواند بسترساز بروز آسم نیز باشد.

 وی افزود: در معرض جریان هوا بودن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون می‌تواند راه‌های منطقی و علمی در مواجهه با شرایط فعلی باشد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =