کلاهبرداری با اجاره کارت های بانکی

سرپرست پلیس فتا پایتخت از دستگیری ۳ کلاهبردار خبر داد که با اجاره کردن کارت های عابر بانک از شهروندان کلاهبرداری می کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سرهنگ ” داود معظمی گودرزی” در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، گفت: مردی ۲۷ساله ساکن تهرانپارس با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مباره با جرائم رایانه ای ( ناحیه ۳۱ تهران ) به پلیس فتا مراجعه و از کلاهبرداری ۸۰ میلیون ریالی فردی شکایت کرد.

 

وی گفت: شاکی در خصوص نحوه کلاهبرداری توضیح داد، برای خرید یک دستگاه تلفن همراه به سایت دیوار مراجعه و آگهی موبایل آیفون X پرومکس به دلیل قیمت مناسبش نظرم را جلب کرد و با فروشنده تماس گرفتم.

 

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی ادامه داد، پس از مدتی گفت و گو توافق بر سر قیمت، فروشنده موبایل برای من موقعیت مکانی اش را فرستاد و طبق قرار گذاشته شده به محل مراجعه کردم و با وی تماس برقرار کردم.

 

سرپرست پلیس فتا تصریح کرد: مال باخته اظهار کرد، با تماس من فروشنده مدعی شد، کاری برایم پیش آمده است ، شغل دولتی دارم و گوشی را برادرم برای شما می آورد و لطفا در خصوص مبلغ توافق حرفی به ایشان نزنید و پول را برای من وایزکنید تا گوشی را به شما تحویل دهد، فروشنده عکسی از موبایل و تصویر برادرش را برای من فرستاد و من بیشتر اعتماد کردم و در همان لحظه در دو مرحله در مجموع مبلغ ۸۰ میلیون ریال واریز کردم و پس از واریزی مبلغ، برادرش سر قرار نیامد و دیگر جواب تلفن من را نداد و با تماس های بعدی و پاسخگو نبودن فروشنده متوجه شدم که در دام فرد کلاهبردار افتاده ام.

 

این مقام سایبری با بیان اینکه بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت، عنوان کرد: در گام اول تحقیقات پلیسی مشخص شد مبلغ به حساب فردی به هویت (قادر) ۳۶ساله ساکن تهران واریز شده که با احضار وی به پلیس فتا اظهار کرد از موضوع کلاهبرداری بی اطلاع هستم، مبلغ واریزی را مستاجرم به نام (عادل) در قبال اجاره بهای ماهانه برایم واریز کرده است. اخیرا متوجه شدم که حسابم توسط پلیس مسدود شده است.

 

سرپرست پلیس فتا با اشاره به اینکه با هماهنگی های قضائی تیمی از ماموران برای دستگیری مستاجر به محل سکونت وی اعزام شدند، گفت: وی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و با همدستانش برای کشف سایر جرائم احتمالی و کشف زوایای پرونده در اختیار این پلیس قرار دارند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 5 =