۵ کشتی‌گیر برتر تاریخ ایران

اتحادیه جهانی کشتی اسامی ۵ نفر برتر تاریخ کشتی ایران را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

تحادیه جهانی کشتی اسامی ۵ کشتی گیر برتر تاریخ ایران را اعلام کرد که نام ۴ آزادکار و یک فرنگی کار ایران در این لیست قرار دارد.

بر این اساس جهان پهلوان غلامرضا تختی، حمید سوریان، عبدالله موحد، رسول خادم و حسن یزدانی به ترتیب در رده‌های اول تا پنجم برترین کشتی گیران ایران قرار گرفته اند.

در این رده بندی مرحوم جهان پهلوان غلامرضا تختی با یک طلا و ۲ نقره المپیک، ۲ طلا و ۲ نقره جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی در جایگاه نخست قرار دارد و عنوان بهترین کشتی گیر تاریخ ایران را بدست آورده است.

حمید سوریان فرنگی کار سابق ایران با یک طلای المپیک، ۶ طلای جهان و ۲ طلای آسیا در جایگاه دوم برترین کشتی گیر تاریخ ایران جای گرفته است.

عبدالله موحد آزادکار سال‌های دور ایران نیز با یک طلای المپیک، ۵ طلای جهان و ۲ طلای بازی‌های آسیایی در رده سوم قرار دارد.

رسول خادم دارنده یک طلا و یک برنز المپیک، ۲ طلا و یک نقره جهان، یک طلا و یک نقره بازی‌های آسیایی و ۵ طلای آسیا نیز در رده چهارم برترین‌های تاریخ کشتی ایران جای گرفته است.

اما رده پنجم و آخر این رده بندی نیز به حسن یزدانی آزادکار حال حاضر ایران اختصاص دارد. یزدانی با یک طلای المپیک، ۲ طلا، یک نقره و یک برنز جهان، یک طلای بازی‌های آسیایی و یک طلای قهرمانی آسیا در رده پنجم برترین کشتی گیران تاریخ ایران از نگاه اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + چهارده =