اعضای کانون های دانش آموزی جوانان جمعیت هلال طبس مشخص شدند

رئیس جمعیت هلال احمر طبس از برگزاری انتخابات کانون های دانش آموزی در مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، حسینعلی فخاری با بیان اینکه تشکیل این کانون ها بر اساس تفاهم نامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با آموزش و پرورش است، افزود: هدف از تشکیل کانون ها نهادینه کردن فرهنگ صلح و نوع دوستی در بین دانش آموزان و خانواده ها ، توسعه و ترویج آن در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی گفت: در قالب این طرح، انتخاباتی نظیر انتخابات دانش آموزی در مدارس برگزار شد و از میان دانش آموزان علاقه مند شامل هفت نفر پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر علی البدل به عنوان اعضای کانون دانش آموزی هلال احمر مدرسه انتخاب شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر طبس اضافه کرد: نفر اول انتخابات به عنوان دبیر کانون تعیین می شود و با همکاری دیگر اعضا به ترویج و تبلیغ اهداف انسان دوستانه سازمان جمعیت هلال احمر می پردازند.

فخاری عنوان کرد: اعضای کانون های هر مدرسه توسط مربیان پرورشی همان مدرسه که در دوره های ویژه جمعیت هلال احمر شرکت کردند با اهداف، برنامه ها و وظایف اعضای کانون ها آشنا می شوند.

وی به تجهیز کانون ها اشاره کرد و گفت: در گام بعدی حتما به این مهم پرداخته می شود و اقلام مورد نیاز کانون ها در اختیار مدارس قرار می گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر طبس با بیان اینکه آشنایی مدیران و مربیان می تواند در انتقال مباحث امدادی به کودکان تاثیر بسیاری داشته باشد افزود: در همین راستا کارگاه آموزش امداد و کمک های اولیه ویژه مربیان و مدیران مهد کودک های شهرستان برگزار شد.

فخاری با اشاره به اهمیت آموزش همگانی امداد وکمک های اولیه کاهش خسارات و تلفات ناشی از حوادث گفت : جمعیت هلال احمر مسئولیت آموزش همگانی امداد و نجات را ایفا می کند و آموزش امداد و کمک های اولیه به عنوان ابتدایی ترین و در عین حال مهم ترین برنامه آموزشی این سازمان است.

وی افزود: در همین راستا جمعیت هلال احمر شهرستان کارگاه آموزش امداد وکمک های اولیه ویژه مربیان و مدیران مهد کودک ها را برگزار کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر طبس اظهار کرد: در این دوره ۳۵ نفر از بانوان شاغل در مهد کودک ها و مربیان غنچه های هلال آموزش هایی از جمله احیای قلبی ریوی ، پانسمان و بانداژ ، آتل بندی و حمل مصدوم ، سوختگی ها ، مسمومیت ها و… را فراگرفتند.
عکس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هجده =