برگزاری کارگاه توجیهی و نیازسنجی حرفه آموزی دانش آموزان تحت حمایت شهرستان طبس

کارگاه توجیهی و نیازسنجی حرفه آموزی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد طبس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، احمد رفیعی گفت: فراگیری دانش فنی و مهارت های حرفه ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت های اقتصادی و فرهنگی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: کمیته امداد آموزش های فنی و حرفه ای و برنامه حرفه آموزی فرزندان دبیرستانی را در اولویت برنامه های توانمندسازی قرار داده و در نظر دارد با اجرای یک برنامه فراگیر سطح آگاهی علمی و مهارت فنی مددجویان متقاضی اشتغال را به استاندارد لازم برای ورود به عرصه اشتغال برساند به نحوی که مددجو قادر باشد با تسلط کامل به انجام فعالیت در رشته شغلی مورد علاقه خود بپردازد.

وی گفت: برنامه ریزی برای آموزش و آشنایی دانش آموزان مقطع دبیرستان با حرفه های مختلف در زمان اوقات فراغت با استفاده از فرصت طلایی تعطیلات تابستانی یک رویکرد اصولی و اساسی است که این افراد را قادر میسازد تا خود را برای ورود به بازار کار در آینده اماده و مهیا نمایند.

رفیعی افزود: لذا دانش آموزان مقطع دبیرستان طی تعطیلات تابستان در کلاس های آموزشی مورد علاقه خود به حرفه اموزی می پردازند تا پس از فراغت از تحصیل دارای مهارت و توانمندی شغلی شوند.

مدیرکمیته امداد شهرستان طبس گفت: به منظور برنامه ریزی در خصوص این دوره ها و آشنایی دانش آموزان با برنامه های آموزشی مدنظر و تعیین رشته آموزشی، این مدیریت اقدام به برگزاری کارگاه توجیهی و نیازسنجی دانش آموزان در بدو شروع کلاس های تابستانی نموده که در قالب یک تیم از افراد مجرب و متخصص در رشته های کارآفرینی و مربیان حرفه آموزی در رشته های مختلف شغلی و مدیران آموشگاه های آزاد و مسئولین فنی و حرفه ای شهرستان به تشریح مشاغل و نحوه برگزاری دوره های مورد نیاز برای ورود به عرصه اشتغال کارآموزان پرداختند و دانش آموزان پس از این کارگاه با آگاهی نسبت به انتخاب دوره آموزشی مورد علاقه و توان خود اقدام نمودند.

رفیعی افزود: این دوره ها شامل کیف دوز چرم، کفش دوزی، کامپیوتر مقدماتی و تکمیلی، سیستم عامل اندروید موبایل، کاربر نرم افزار اداری و نصب و سیم کشی مدارات الکتریکی ساختمان می باشد که اجرای آن با همکاری فنی وحرفه ای و آموزشگاه‌های آزاد در محل کانون فرهنگی حضرت مهدی (عج) شهرستان طبس در حال برگزاری است.

از دیگر برنامه های آموزشی مدنظر در تابستان برای دانش آموزان دبیرستان، دوره های کارآفرینی، اردوی آشنایی با مشاغل و بازدید از کارگاه ها، دیدار با کار آفرینان نمونه، آشنایی با دانشجویان نخبه و مخترعین و آموزش های مکاتبه ای و استاد شاگردی می‌باشد.

وی در ادامه گفت: امید است با هدایت صحیح این عزیزان و کمک در پرورش استعدادهای فنی و شغلی آنان زمینه ایجاد فرصت های شغلی مطلوب و پایدار برای بخشی از محرومین تحت حمایت فراهم گردد تا این حرکت به عنوان یک بسیج حرفه آموزی دانش آموزان در جهت ایجاد و گسترش فرهنگ کار و تلاش در جامعه جوانان تحت پوشش نهادینه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =