واگذاری معادن زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی لغو شود

رئیس شورای اسلامی شهر طبس با اشاره به اینکه بیشتر طرفداران واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی دارای نگاهی درون‌سیستمی، سطحی و تک‌سویه به موضوع بوده و یا حتی در پی منفعت‌طلبی شخصی هستند، گفت: این واگذاری باید فعلاً لغو شود.

پایگاه خبری طبس: رئیس شورای اسلامی شهر طبس با اشاره به اینکه بیشتر طرفداران واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی دارای نگاهی درون‌سیستمی، سطحی و تک‌سویه به موضوع بوده و یا حتی در پی منفعت‌طلبی شخصی هستند، گفت: این واگذاری باید فعلاً لغو شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس به نقل از گلشن، علیرضا عبدالرحیمی ضمن انتقاد شدید نسبت به واگذاری عجولانه و غیرکارشناسی معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی، اظهار داشت: متأسفانه دولت در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی دارای سیاست «یک بام و چند هوا»ست، به طوری که مثلاً واگذاری معادن شهرستان‌های بافق و کرمان به بخش خصوصی، یا لغو شده و یا امتیازهای ویژه‌ای برای مردم این شهرستان‌ها درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نظرها و قضاوت‌های متناقض برخی مسئولان در این موضوع موجب سردرگمی و ایجاد جو بی‌اعتمادی مردم نسبت به برخی مسئولان شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس یادآور شد: معادن مهمترین عامل تضمین توسعه و اشتغال شهرستان طبس در حال و آینده است و اکنون باید به این پرسش پاسخ داده شود که آیا با واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی، توسعه شهرستان طبس و اشتغال آیندگان در این منطقه کویری دچار چالش نخواهد شد؟ و آیندگان درباره مسئولان و دست‌اندرکاران این واگذاری چگونه قضاوت خواهند کرد؟

وی با اشاره به اینکه بیشتر طرفداران واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی دارای نگاهی درون‌سیستمی، سطحی و تک‌سویه به موضوع بوده و یا حتی در پی منفعت‌طلبی شخصی هستند، تصریح کرد: واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی باید مجدداً در جوی سالم و آرام و با نگاهی درازمدت، مورد ارزیابی، پالایش و کارشناسی دقیق و منصفانه قرار گیرد و همه جزئیات کاملاً شفاف‌سازی شود تا رافع نگرانی‌ها و تشویش خاطرهای مردم و به‌ویژه کارگران و شاغلان معادن این شهرستان باشد.

عبدالرحیمی افزود: واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس به‌عنوان اصلی‌ترین عامل توسعه این شهرستان باید با پرهیز از تک‌سویه‌نگری و تصمیم‌گیری‌های عجولانه و احساسی، بررسی شده و همه آثار و عواقب احتمالی این واگذاری مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار برای بخش معدن طبس نیازمند تغییر نگرش‌ها و ایجاد جوی متعادل است و شکل‌گیری یک جامعه متعادل، مدیرانی پویا و صادق می‌خواهد که به مطالبات اجتماعی که نوعی حق‌الناس محسوب می‌شود، توجه جدی و عملی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس با بیان اینکه با سیاست «حذف و تحریم» نمی‌توان جامعه را متعادل کرد، گفت: تنها راه ایجاد جامعه متعادل، صداقت در حرف و عمل و پرهیز جدی از افراطی‌گری و نگاه‌های آمرانه و منفعت‌طلبانه است.

وی بیان کرد: شورای اسلامی دوره چهارم شهر طبس برای بررسی عواقب احتمالی ناشی از واگذاری معادن شرکت زغالسنگ پروده طبس جلسات متعددی داشته و این موضوع را از طرق مختلف از جمله نماینده مردم در مجلس پیگیری کرده است که پیشنهاد ما برای این موضوع، لغو کامل واگذاری است و در صورت عدم امکان لغو، ارائه تضمین‌ها و درنظر گرفتن امتیازها و منافع عمومی برای شهرستان طبس است.

عبدالرحیمی همچنین فرا رسیدن هفته صنعت و معدن و انتخاب شرکت زغالسنگ پروده طبس به‌عنوان واحد نمونه معدنی در کشور را به مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس و تمامی شاغلان و بازنشستگان بخش معدن طبس تبریک گفت.

4 دیدگاه دربارهٔ «واگذاری معادن زغالسنگ پروده طبس به بخش خصوصی لغو شود;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =