دادگستری طبس قاطعانه با عاملان ایجاد فضای التهابی برخورد می‌کند

طبس نیوز- رییس دادگستری طبس گفت: فضای چند رسانه ای مجازی، فرصت مناسبی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی فراهم کرده است.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی- به گزارش طبس نیوز، حسین گل محمدی در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی روز دوشنبه ۱۰ خرداد با اشاره به نقش مهم فعالان فضای مجازی در انتخابات پیش رو افزود: رویکرد اولیه ستاد پیشگیری جرایم انتخاباتی، پیشگیری حداکثری و برخورد حداقلی است.

وی بیان کرد: در وضعیت جنگ اقتصادی و بیماری کرونا، استفاده از فضای مجازی و چند رسانه ای مانند تصویر، فایل صوتی و ویدئو یک صرفه جویی و فرصت بزرگی برای تبیین برنامه ها از سوی نامزدها است.

رئیس دادگستری طبس افزود: ممکن است در این فضا کسانی خواسته یا ناخواسته، بستری برای تولید و نشر اخبار و تصاویر جعلی فراهم کنند که متاسفانه تشخیص جعلی و یا حقیقی بودن آن برای مخاطب عام سخت و گاهی ناممکن است.

وی عنوان کرد: مجموعه دادگستری وظیفه دارد با عاملان و ایجاد کنندگان فضای التهابی چه در جامعه حقیقی و چه مجازی، برخورد قاطع داشته باشد و در این مورد با هیچکس تعارف ندارد، قانون فصل الخطاب است و همه باید به قوانین احترام بگذراند.

این مقام قضایی ابراز امیدواری کرد: با همکاری عوامل اجرایی، هیئت های نظارت و بازرسی بتوانیم انتخابات سالم و پرشوری داشته باشیم.

وی با اشاره به این که برخی موضوعات از دریچه سیاست دیده می شود گفت: سیاست اگر از اخلاق و معنویت نشات بگیرد موثر و کارساز است و می تواند وسیله کمال جامعه باشد اما سیاستی که افراط و تفریط گونه شود یکی از موانع تحقق اهداف انقلاب و رشد شهرستان خواهد بود و افکاری که میخواهد در خدمت پیشرفت جامعه باشد در خدمت اهداف دیگری قرار خواهد گرفت.

در این جلسه دادستان طبس نیز معرفی شد.

مصیب بهمن آبادی رئیس سابق دادگستری سرایان، به عنوان دادستان به طبس آمد و از زحمات مهدی رحیمی، دادستان سابق و خانم سودخواه محمدی سرپرست سابق دادسرای عمومی و انقلاب طبس نیز قدردانی شد .

همچنین، آقای نظری به عنوان بازپرس و آقای ابراهیمی بازپرس سابق، به عنوان مستشار دادگاه انقلاب مشغول خدمت خواهند شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =