مذاکرات هسته‌ای برای ما یک تجربه دو سر برد خواهد بود

امام جمعه موقت طبس با بیان این که مذاکرات هسته‌ای برای ما یک تجربه دو سر برد خواهد بود گفت: اگر ما در مذاکرات موفق شویم آغاز افول نظم جهانی آمریکاست و اگر به توافق نرسیدیم باز هم برد با ماست چرا که به این نتیجه خواهیم رسید که مذاکره ثمر بخش نیست و باید برای حل مشکلات کشور روی پای خود بایستیم.

خبر طبس: امام جمعه موقت طبس با بیان این که مذاکرات هسته‌ای برای ما یک تجربه دو سر برد خواهد بود گفت: اگر ما در مذاکرات موفق شویم آغاز افول نظم جهانی آمریکاست و اگر به توافق نرسیدیم باز هم برد با ماست چرا که به این نتیجه خواهیم رسید که مذاکره ثمر بخش نیست و باید برای حل مشکلات کشور روی پای خود بایستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی طبس، در ابتدای خطبه اول از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان که در آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم‌ (ع) ایراد گردید حجت‌الاسلام محمد جواد زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت به یکی از ویژگی‌های انسان‌های با تقوا اشاره کرد و افزود: هرکس با تقوا بوده و پرهیزکاری را پیشه کار خود قرار دهد، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند و او را از جایی که گمان ندارد بی‌حساب روزی می‌دهد.

امام جمعه موقت طبس به مناسبت پیش رو بودن سالروز میلاد امام رضا (ع) با اشاره به شبهه‌ای تاریخی این سوال را مطرح کرد که آیا به واقع لقب «رضا» را مامون عباسی برای امام تعیین نموده یا اینکه این مسئله ریشه در روایت صحیح‌تری دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه از بین بردن دین، حذف فیزیکی شخصیت‌های دینی، تضعیف اعتقادات، شخصیت‌سازی، ترویج خرافات، قبح‌زدایی و القای شبهه از جمله شیوه‌هایی است که باطل‌گرایان با اتکا به آن در صدد نابودی حقیقت هستند تصریح کرد: مامون عباسی نیز با عنایت به روش دوم سعی در کتمان حقیقت داشت.

حجت‌الاسلام زنجانی افزود: بدین منظور اینگونه خواستند به ما بفهمانند که چون امام هشتم به ولایت عهدی مامون رضا داده است از این جهت او لقب رضا را برای ایشان برگزیده است!

امام جمعه موقت طبس در پایان خطبه اول با اشاره به روایتی از امام جواد (ع) اظهار داشت: لقب رضا را از آن جهت که او پسندیده خدا و رسولش بود برای او برگزیدند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) را نه تنها موافقان ایشان بلکه مخالفین نیز به امامتشان راضی بوده و بر جلالت قدر او اقرار نموده‌اند.

خطیب نماز جمعه این هفته شهرستان در ابتدای خطبه دوم ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوا و پرهیزکاری به روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: هرکس که می‌خواهد از گرامی‌ترین مردم باشد باید تقوای الهی را پیشه رفتارش قرار دهد. بدین منظور که از محرمات الهی چشم بپوشد و واجبات او را به انجام رساند.

حجت الاسلام زنجانی طبسی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در آستانه مقدس حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) ایراد گردید به همایش طلایه داران وحدت که در شهرستان خواف و با حضور طلاب سراسر کشور برگزار شد اشاره کرد و افزود: این از برنامه‌های بسیار خوب امام جمعه محترم شهرستان بوده که حدود ۲۰ سال است طلاب طبسی سراسر کشور در چنین موقعیت‌های مناسبی به اجرای همایش می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در یک صف قرار گرفتن روحانیت شیعه در کنار طلاب اهل سنت از ویژگی‌های بارز این همایش بود افزود: طرفداری قاطع از اهل بیت (ع) و همچنین محکوم نمودن جنایات گروهک تکفیری داعش را می‌توان از نکات برجسته سخنرانی‌های مولوی‌های اهل سنت بر شمرد.

امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته‌های گذشته اظهار داشت: حمایت از دولت، نقدپذیر بودن و توجه به خط قرمز نظام از جمله موارد برجسته‌ای بود که معظم‌له در سخنان خود نسبت به آن تاکید داشته‌اند.

وی در پایان سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: رهبری از طرفی فرموده‌اند بنده نسبت به این مذاکرات خوشبین نیستم و از سویی از آن نیز حمایت کرده‌اند. ممکن است سوال پیش بیاید که آیا این متناقض نیست. در پاسخ باید گفت: خیر! چون همچنانکه ایشان از تمام دولت‌ها حمایت کرده اند طرفدار نقد سازنده هم بوده اند و این می‌شود که مذاکرات هسته‌ای برای ما یک تجربه دو سر برد خواهد بود.

وی افزود: یعنی اگر ما در مذاکرات موفق شویم این توفیق باعث می‌شود آن نظمی که آمریکا قرار بود به وجود بیاورد به هم بخورد و آغاز افول نظم جهانی آمریکاست و دوم اینکه اگر به توافق نرسیدیم باز هم برد با ماست چرا که تجربه‌ای کسب نمودیم که مدیران آینده ما این تجربه را خواهند داشت که مذاکره با آنها نتیجه بخش نیست و به این نتیجه خواهیم رسید که باید برای حل مشکلات کشور روی پای خود بایستیم، همانطور که ملاحظه می‌شود مذاکرات هسته‌ای یک تجربه دو سر برد برای ما خواهد بود.

سالروز شهادت آیت الله قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی، میلاد امام رضا (ع)، قیام هفده شهریور سال ۵۷، وفات آیت الله طالقانی، و همچنین سالروز شهادت دومین شهید محراب آیت الله مدنی از جمله مناسبت‌هایی بودند که حجت‌الاسلام زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس به آنان پرداخته و پیرامون هر یک به ارائه توضیحاتی پرداخت.

شایان ذکر است که به مناسبت هفته تعاون، پیش از خطبه‌های نماز جمعه، آقای صولتی معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان به بیان اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت.

دیدگاهی در “مذاکرات هسته‌ای برای ما یک تجربه دو سر برد خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 5 =