اختلاف سران قوا موجب بدبختی ملت است

اختلاف سران قوا موجب بدبختی ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به بیان اهمیت وحدت و نتایج اختلاف و تفرقه پرداخت و اظهار داشت: حساسیت شرایط کنونی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و الان موقعیتی نیست که با یکدیگر در حال درگیری، دعوا و اختلاف باشیم.

وی با اشاره به برگزاری مرحله نخست انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طبیعی است که رقابت جدی انتخابات، بگومگوهایی را هم به دنبال دارد، اما باید این اختلاف‌های احتمالی پس از شمارش آرای مردم و مشخص شدن نتیجه انتخابات، تمام شود و اکنون هم دو ماه از زمان انتخابات می‌گذرد.

خطیب جمعه موقت طبس تصریح کرد: اینکه افراد به یکدیگر توهین کرده و طرف مقابل را ضدانقلاب، ضدنظام و بی‌مسئولیت بخوانند، بسیار زشت و تأسف‌بار است و نتیجه بدی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: ممکن است برخی افراد تنگ‌نظر تصور کنند که مسئولیت نظام تنها بر دوش عده‌ای معدود است، اما در واقع اعتبار نظام به مشارکت، اتحاد و همدلی آحاد مردم وابسته است.

امام جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: عزت و سربلندی انقلاب، پیروزی اسلام و ناکام کردن استکبار جهانی، خواست و هدف اصلی همه مردم و مسئولان کشورمان است که رسیدن به این مهم، اتحاد، هماهنگی، هم‌فکری و همدلی می‌طلبد.

وی اضافه کرد: چنانچه بین مسئولان، تصمیم‌گیران، مؤثران و به‌ویژه سران قوا، اختلافی وجود داشته باشد و این اختلاف به میان مردم کشیده شود، محبت‌ها به نفرت و کینه مبدل می‌شود و در چنین شرایطی هیچ رشدی در کشور اتفاق نخواهد افتاد که نتیجه آن بدبختی یک ملت است.

مؤدب نیاز امروز مملکت را «اتحاد» دانست و گفت: هیچ ضرورتی ندارد مسائلی که موجب اختلاف می‌شود مطرح شود، چراکه بیان اینگونه مسائل موجب مغفول ماندن مسائل اساسی کشور و افزایش مشکلات و فساد می‌شود.

وی با بیان اینکه انشاءالله در میان مسئولان بالادست کشورمان اتحاد برقرار است، افزود: چنانچه مختصری بویی از اختلاف بیاید نباید این اختلاف‌ها به میان مردم کشیده شود.

امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم، به بیان اهمیت و حساسیت شغل مقدس معلمی پرداخت و اظهار داشت: تعلیم و تربیت تنها راهی است که می‌تواند در راستای تحول و دگرگونی جهان اثربخش باشد که البته تعلیم و تربیت صحیح الهی که بشر را در مسیر حیات معقول به حرکت درآورد تنها از عهده پیامبران، امامان و علمای ربانی ساخته است.

وی اضافه کرد: باید معلمان‌مان قبل از آن‌که معلمی را به عنوان یک حرفه و شغل قلمداد کنند، آن را به عنوان یک رسالت و مسئولیت برشمرده و تلاش کنند تا نیت‌شان خدایی باشد، چراکه تنها در این صورت است که می‌توانند تأثیرگذار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 19 =