انتقال و احداث موزه عبرت در شهر طبس در دستور کار مسئولان

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم گفت: انتقال و احداث موزه عبرت در شهر طبس در دستور کار مسئولان باید قرار گیرد چرا که این یک خواسته عمومی است و نباید به وجود یادمان در مسجد شکر اکتفا کرد.

خبر طبس: حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم گفت: انتقال و احداث موزه عبرت در شهر طبس در دستور کار مسئولان باید قرار گیرد چرا که این یک خواسته عمومی است و نباید به وجود یادمان در مسجد شکر اکتفا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، امام جمعه طبس در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: موضوع انتقال و احداث موزه عبرت در طبس از زمان وقوع حادثه توسط مسئولان مطرح شده و در سال‌های متمادی به نمایندگان وقت و همچنین در سفر دور اول آقای احمدی‌نژاد پیگیری شده و قول مساعد آن نیز گرفته شده ولی عملا کاری انجام نشده است.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم خاطرنشان کرد: ساخت موزه در محل حادثه و مسجد شکر کار غیر منطقی است که موضوع تامین امنیت و حفظ آثار بجای مانده نیز کار ساده‌ای نیست در حالی که احداث آن در شهر طبس منطقی و تمامی جوانب آن نیز توجیه شده است.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما از این طرف پیگیر ساخت موزه مرگ بر امریکا در طبس هستیم و در مرکز استان جریانی دیگر با موضوعی جدید در حال اجراست که می‌بایست مسئولان استان با آن برخورد کنند.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم گفت: عزل و نصب‌های بی‌مورد وکنار زدن‌های بی‌مورد نیروهای ارزشی که رهبری بارها و بارها درخصوص آن سخنرانی کرده‌اند و آن‌را گوش‌زد کرده‌اند توسط مسئولان استان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است چرا که شاهد برخی انتصابات مخالف با سخنان رهبری هستیم و در برخی موارد نزدیک شدن به خط قرمزها و بعضا عبور از آن که برای ما قابل بخشش نیست.

امام جمعه طبس تصریح کرد: نیروهای ارزشی و متدین را به بهانه اعتدال کنار زدن و بدون توجه به فرمایشات رهبری دهن کجی به نظام است و نهایت آن کاری می‌شود که طی دو روز گذشته در مرکز استان شاهد آن بوده‌ایم.

وی به سخنان اخیر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بیرجند و در جمع دانشجویان اشاره کرد و گفت : سخنرانی گاهی ممکن است در حقیقت حرفی درست باشد اما بیان کردن آن در هرجا و مکانی و هر جمعیتی اشکال دارد.

وی ادامه داد: حرف آقای مطهری مبنی اینکه «باید بر هر فردی انتقادکرد» از نظر موقعیت زمانی و مکانی مشکل داشته است چرا که دانشجویان نسبت به خیلی از مسائل اعتقادی توجیه نیستند.

وی تصریح کرد: هر فرد اگر هر حرف نابه‌جایی بزند موجب تشویش اذهان و تضعیف رهبری باشد قطعا مردود و درست نیست و اگر حتی حرفی هم درست باشد باید زمان و کیفیت بیان کردن آن هم باید حساب شده باشد.

امام جمعه طبس افزود: این حرف‌های آقای مطهری باعث سوء‌استفاده دشمنان هم در داخل و هم در خارج این مملکت می‌شود، و حساسیت‌های دشمنان در داخل و خارج نظام از زمان امام راحل و زمان تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و در حال حاضر این دشمنان به دنبال تضعیف رهبری نظام هستند.

امام جمعه طبس به سخنان مطهری در خصوص اینکه «شورای نگهبان فضای ورود اصلاح‌طالبان به مجلس را فراهم نمی کند» اشاره و تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس هجمه‌ها به سمت شورای نگهبان به عناوین مختلف زیاد می‌شود و این شورا با توجه به جایگاه اعضاء منصوب شده از سمت امام راحل و مقام معظم رهبری افرادی شایسته، آگاه به مسائل دین و سیاسی هستند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با تاکید بر این‌که تضعیف شورای نگهبان به هیچ وجه شایسته نیست، اضافه کرد: این شورا برای بررسی و تصویب سیاست‌های مجلس، ریاست جمهوری و برای بررسی قوانین نمایندگان فعالیت دارند لذا افرادی شایسته، پاک و عالم به همه مسائل دارد و در جایگاهی هستند که حاضر نمی‌شوند دین و ایمان خود را به درجاتی بفروشند.

وی با تاکید بر اینکه رها کردن این گونه حملات به شورای نگهبان قابل توجیه نیست، افزود: افراد طبق هوای نفسانی و جریان سیاسی از طریق شورای نگهبان تعیین نمی‌شوند چرا که صلاحیت و رد صلاحیت در شورای نگهبان طبق موازین شرعی بوده است.

امام جمعه طبس اظهار داشت: جریان انتخابات سال ۸۸ تمام شده است و در حال حاضر مورد بحث قرار دادن این مسائل فایده ای ندارد.

وی تاکید کرد: اگر زمانی احساس شود کاری باید انجام شود طبق وظیفه شرعی‌مان انجام خواهیم داد و زدن این حرف‌ها در مرکز استان قابل تحمل نیست.

در این جلسه حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس در سخنانی گفت: انتقال موزه عبرت به طبس طی چند سال اخیر به صورت جدی به مسئولین ارشد استان و کشور منتقل شده ولی متاسفانه تاکنون عملا چیزی دیده نشده است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز در این جلسه ضمن تایید و تاکید بر سخنان امام جمعه در خصوص موزه عبرت گفت: باید به ۵ اردیبهشت و برنامه‌های قابل اجرا در صحرای طبس پرداخت ضمن اینکه انتقال موزه به طبس و جمع‌آوری تمامی آثار بجای مانده آن حادثه الهی باید در دستور کار قرار گیرد.

سید جلال هاشمی فرماندار طبس افزود: بهسازی مسجد شکر و توجه به منطقه سقوط هواپیما یک بعد قضیه است ولی شناساندن این معجزه الهی به نسل جدید موضوعی مهم‌تر است که با دفتر حفظ ارزش‌ها و نشر دفاع مقدس طی نشستی این موضوع به صورت جدی پیگیری خواهد شد و امید است طی سال جاری این حرکت انجام گردد و مردم شاهد احداث موزه در طبس باشند.

علی اشرفیان شهردار طبس نیز در این جلسه گفت: یکی از کارهایی که در هر شهری باید در راستای هویت بخشی به شهر انجام شود المان‌سازی آن شهر است، که با موضوع حمله مفتضخانه امریکا به طبس تاکنون صرفا همایش برگزار شده و بر اساس مشورتی که با شورای شهر و کمیته فضاسازی شهرداری انجام گرفته است، جهت فراخوان ملی برنامه‌ریزی صورت گرفته و این فراخوان برای تمامی هنرمندان ارسال خواهد شد تا طرح‌ها برای فضاسازی محیطی و نصب المان ویژه این روز بزرگ تهیه گردد و بهترین اثر در یکی از میادین شهر نصب و رونمایی شود.

دیدگاهی در “انتقال و احداث موزه عبرت در شهر طبس در دستور کار مسئولان

  1. مشکل المان نیست مشکل کیفیت پائین اجرای پروژه هاست مشکل بیکاری است مشکل سلیقه ای کار کردن است مشکل نداشتن برنامه دراز مدت برای جامعه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =