مجلس هشتم در راه مجلس هفتم گام های بلندتری برداشت

مجلس هشتم در راه مجلس هفتم گام های بلندتری برداشت

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛محمدکریم عابدی به ایسنا گفت:هیچ فشار خارجی بر مجلس برای انتخاب رییس وجود ندارد.مجلس استقلال دارد و در راس همه امور کشور است.مطمئنم نمایندگان مجلس نهم با استقلال رای،رییس و هیات رییسه این مجلس را انتخاب خواهند کرد.

نماینده طبس با بیان اینکه گروه‌های اصولگرا به دلیل حساسیت موضوع انتخاب رییس،باید اختلافات را کنار بگذارند، اظهار کرد:مجلسی که در راس امور است نباید تزلزل داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرآیند انتخاب رییس مجلس در قانون اساسی با انتخاب هیات سنی آغاز می شود، گفت: اتحاد اصولگرایان هم منجر به انتخاب رییس مجلس مقتدری می‌شود و هم بر ریاست جمهوری دوره یازدهم تاثیرگذار خواهد بود. انتخاب هیات رییسه مقتدر برای مجلس نهم یعنی انتخاب هیات وزیران و رییس جمهور توانمند برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: باید اجازه داد فراکسیون اصولگرایان با استقلال رای هیات رییسه و رییس مجلس نهم را انتخاب کنند. لاریجانی در دوره هشتم تلاش‌هایی داشت. حدادعادل نیز پس از مجلس ششم، که مایه ننگ نظام بود، توانست سکان نظام را در مجلس هفتم به دست بگیرد و میوه خود یعنی مجلس هشتم را خلق کند. تنش‌ها و تندروی‌های مجلس ششم از سوی مجلس هفتم مهار شد. مجلس هفتم ارزشهای نظام و اسلام ناب را حاکم کرد و مجلس هشتم تلاش کرد در راه مجلس هفتم گام های بلندتری بردارد.

عابدی تاکید کرد:رییس مجلس نهم باید درصورت بروز اتفاقاتی شبیه فتنه ۸۸ بتواند با شجاعت پشت سر رهبری و قانون اساسی بایستد و تزلزل نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =