سخنان رئیس‌جمهور در ۱۶ آذر شبهه افکن و سوال برانگیز بود/ نزدیک شدن به خطوط قرمز نظام برای هیچ کس پسندیده نیست بویژه رئیس‌جمهور

امام جمعه طبس با اشاره به سخنان رئیس جمهور در ۱۶ آذر، گفت: برخی سخنان رئیس جمهور در ۱۶ آذر شبهه افکن و سوال برانگیز بود و ایشان با توجه به اینکه فردعالم، روحانی و رئیس جمهور کشور هستند باید مراقب سخنان خود باشند و حرف‌های حساب شده بزنند تا مورد استفاده دشمنان قرار نگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با اشاره به سخنان رئیس جمهور در ۱۶ آذر، گفت: برخی سخنان رئیس جمهور در ۱۶ آذر شبهه‌افکن و سوال‌برانگیز بود و متاسفانه دشمنان چه در داخل و چه در خارج از آن سوء استفاده‌هایی کردند و ایشان با توجه به اینکه فرد عالم، روحانی و رئیس جمهور کشور هستند باید مراقب سخنان خود باشند و حرف‌های حساب شده بزنند تا مورد استفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی در پاسخ به حرف‌های آقای روحانی مبنی بر اینکه وقتی “فردی با صدای بلند فریاد زد آقای رئیس‌جمهور شما برای شکستن حصر قول دادید که رئیس‌جمهور گفت: راه ما همان است که به شما وعده دادیم و وعده ما با شما شکستنی نیست. در این زمان دانشجویان فریاد روحانی، روحانی، حمایتت می‌کنیم سر دادند و روحانی گفت خواسته من همین است که شما می‌فرمایید.” گفت: شاید منظور آقای روحانی از وعده، قول تدبیر و عدالت باشد که به آن پایبندند اما اگر منظور ایشان از وعده، رفع حصر سران باشد امری غلط و غیر قابل قبول است و اجرایی نیست.

امام جمعه طبس ادامه داد: مسئله فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است و از خطوط قرمز هیچ کس و به هیچ بهانه ای نباید عبور کند چراکه این کار اتفاقی و فقط به خاطر انتخابات نبوده بلکه یک برنامه از پیش طراحی شده برای حذف نظام بوده است و حتی اسناد و مدارکی در این زمینه وجود دارد که هنوز برملا نشده و در اختیار مردم قرارنگرفته است.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با بیان اینکه نظام تا الان در برخورد با سران فتنه از رافت اسلامی استفاده کرده است، افزود: چون آن‌ها جرم سنگینی را مرتکب شده‌اند و خسارت زیادی به لحاظ اجتماعی، اقتصادی، دینی و فرهنگی به جامعه وارد کرده‌اند باید مجازات شوند.

وی تصریح کرد: نظام ما نظامی ولایی و اسلامی است و مردم برای برپایی آن رنج کشیده و شهدا و شخصیت‌های بزرگی را فدا کرده‌اند بنابراین نزدیک شدن به خطوط قرمز نظام برای هیچ کس پسندیده و جایز نیست بویژه شخص رئیس جمهور.

امام جمعه طبس درباره عملکرد نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: این نهاد باید نظارت جدی، اساسی و دقیق بر مسائل کشور و دانشگاهیان داشته باشند و دانشجویان و اساتید را راهنمایی کنند تا علی رغم داشتن علم سیاست و دانستن مسائل سیاسی کشور، مورد سوء استفاده سیاست بازان قرار نگیرند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با اشاره به اینکه دشمن همیشه در حال توطئه هست و از اول انقلاب هر ۱۰ سال یکبار توطئه‌ای جدید را ایجاد می‌کند، افزود: با توجه به اینکه دشمن در توطئه ۸۸ موفق نشد الان به دنبال فرصت‌های دیگر است تا با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس، آسیب‌هایی به کشور وارد کند و این برنامه ها ممکن است پیش درامد حرکت جدید و فتنه جدید دشمن باشد چون رهبری نیز هشدار داده‌اند که فتنه‌ای سخت‌تر از گذشته در راه است.

منبع: خاورستان

3 دیدگاه دربارهٔ «سخنان رئیس‌جمهور در ۱۶ آذر شبهه افکن و سوال برانگیز بود/ نزدیک شدن به خطوط قرمز نظام برای هیچ کس پسندیده نیست بویژه رئیس‌جمهور;

  1. طبس نیوز عزیز نمی دونم در نظر من چه توهینی وجود داشت که نگذاشتید . …………..اگه یک صفحه از وبتون به ایشون می رسه ،یه خط هم به ما می رسه .انصافتون رو برم یه صفحه به ایشون دادید اما یه خط به حقیر ندادید.

  2. بسم الله الرحمن الرحیم انه خیر ناصر و معین. واضح و مبرهن است که در جهان هیچ موجودی به اهمیت و قداست ذات اقدس خداوند متعال نیست و بالطبع هیچ خط قرمزی بالاتر از اینکه موجودیت یا صفات باریتعالی را زیر سوال ببریم نمی باشد ولی ملاحظه میفرماییدکه که عمده فلسفه و معارف اسلامی،اثبات وجود خداوند و اثبات بود و نبود صفات خداست ( که لازمه آن فرض نفی موجودیت و صفات است )و تا کنون هیچکس مدعی نشده است که فیلسوفان و مدرسین حوزه و دانشگاه از خط قرمزی عبور کرده اند. حال در مورد افراد اعم از رئیسان و مرئوسان جامعه که اظهر من الشمس است.بنابراین هیچ سخنی و فرضی و اظهار نظری (بشرط آنکه مستوجب وهن نباشد ) را نباید با برچسب خط قرمز خاموش نمود که امروزدر عصر انفجار اطلاعات و رسانه و با این مردم باسواد و مطلع، خاموشی همان آتش زیر خاکستر است و لاغیر.اینجانب قصد دفاع یا رد سخن رئیس جمهور یا امام جمعه و تک تک مردم را نداشته و صلاحیت آن را هم ندارم فقط میخواهم عرض کنم که در مقابل ودر پاسخ موضوعاتی مانند انتخابات سال ۸۸ و پیامد ها و دنباله های آن یا موضوع فساد مالی و رانت خواری ( که اخبار منتشره – در پانوشت نامه معاون رئیس جمهور – نشان داد که رهبری نظام هم چقدر از آن ناراضی اند وذهنشان را مشغول کرده است ) و اینکه کارمندان یا فلان نهاد چه نقشی در این فساد دارند ، اینها استدلال و مدرک و داور میخواهد که که معلوم شود سره کدام است و ناسره کدام و مردم را قانع کند.و لابد دستور مبنی بر ممنوعیت عبور از خط ، مشکلی از هیچکس حل نخواهد کرد و هیچ فایده ای نه برای رئیسان و نه مرئوسان نخواهد داشت. و آخردعواناالحمدلله رب العالمین . والسلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =