گزارش/ دانش‌آموزان طبس، برگزارکنندگان واقعی راهپیمایی امسال

طبس‌نیوز – حضور دانش آموزان کاملا حس می‌شد، دانش آموزان برگزارکنندگان مراسم بودند. بالای ماشین شعار برخلاف همیشه به جای آدم‌های تکراری دانش‌آموزان بودند؛ شعار را دانش آموزان می‌گفتند و سیل دانش‌آموزان دختر و پسر همراهیش می‌کردند. خبرنگاران کوچک دانش آموز هم در جمعیت به چشم می‌آمدند؛ اینها تفاوتهای ۱۳ آبان امسال بود.

فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی – ۱۳ آبان و استکبار ستیزیِ امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی داشت، تفاوت‌هایی در ماهیت و تفاوت‌هایی در برگزاری.

یک تفاوت این که سال‌هاست  ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده اما اینطور که امسال تمامی این واژه‌ها را با رگ و پی و احساس درک می‌کنیم شاید هیچگاهِ دیگری در زمان درک نکرده بودیم.

استکبار، مفهوم پلیدی که جان و مال و فکر و آزادی مردم را به بند می‌کشد و در بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن می‌خواهد از انسان‌ها موجوداتی بی‌اراده بسازد.

اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه که توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده است. رویترز/محمد المصری
اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه که توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده است – رویترز/محمد المصری

اگر تا دیروز تنها ایران عَلَم مبارزه با استکبارِ مطلق جهان یعنی اسرائیل و آمریکا را برمی‌داشت حالا  با وجود ظلمِ عیانِ اسرائیل در غزه و فلسطین این مفهوم در جانِ عالم نشسته است و مردم در سراسر دنیا بر سر ظالمان عالم فریاد می‌زنند.

می‌گویند «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» و این اتفاق حالا در حال وقوع است، سال‌ها پیش اگر دشمنان می‌خواستند با برنامه‌ریزی رسانه‌ای، آنچه خود می‌خواهند را به گروه‌های مردم بقبولانند به راحتی می‌توانستند.

آن‌ها هر چه را خود می‌خواستند به تصویر می‌کشیدند و آنچه به ضررشان بود را بایکوت رسانه‌ای می‌کردند؛ پس از آن در مسیر پیشرفت، شبکه‌های مجازی که آمد خواستند تا با سوء‌استفاده از آن افکار مردم بیش از پیش در مشتشان باشد.

اما حالا همین شبکه‌های مجازی، رسانه‌ای در دست تمام مردم جهان است و ظلمی که در فلسطین بر مردم بی‌گناه، بر کودکان و زنان می‌رود را در مقابل دیدگان جهانیان گذاشته است؛ حالا جهان می‌بیند آنها چه‌می‌‌کنند.

بالا بردن دست‌های خونین معترضان ضد جنگ پشت سر وزیر امور خارجه ایالات متحده در جلسه استماع کمیته تخصیص سنا در واشنگتن. رویترز/ کوین لامارک

تغییر در باورپذیری مردم بر مبنای بینش و سواد رسانه در سطح جهانی نشان می‌دهد آن‌ها دیگر دروغ رسانه‌ها را باور نمی‌کنند و حقیقتِ مظلومیت فلسطین بر همگان عیان شده است.

** حضور فعال دانش‌آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان

امسال حضور دانش‌آموزان کاملا حس می‌شد؛ دانش آموزان برگزارکنندگان مراسم بودند، بالای ماشین شعار برخلاف همیشه به جای آدم‌های تکراری دانش آموزان بودند، شعار را دانش‌آموزان می‌گفتند و سیل دانش‌آموزان دختر و پسر همراهی‌اش می‌کردند. خبرنگاران کوچک دانش‌آموز هم در جمعیت به چشم می‌آمدند؛ اینها تفاوت‌های ۱۳ آبان امسال بود.

معاون مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش طبس در گفتگو با طبس‌نیوز با اشاره به جنایات اخیر رژیم نامشروع اسرائیل گفت: امسال با توجه به اتفاقاتی که در نوار غزه و کرانه باختری رخ داد، دانش‌آموزان در جنبش‌های خودجوشی در مدارسشان داشتند، از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند و حضور ارزشمند و باشکوه آن‌ها را در راهپیمایی داشتیم.

علی کدخدائی از پیگیری برای مشارکت بیشتر دانش‌آموزان گفت و افزود: امسال با هماهنگی‌های انجام شده با شورای تبلیغات اسلامی، تشکل‌های دانش‌آموزی فعال‌تر در راهپیمایی شرکت کردند و با توجه به برنامه‌های ابتکاری قابل توجهی که امسال دانش آموزان داشتند، راهپیمایی امسال با سالهای گذشته متفاوت بود.

وی افزود: برای اجرای برنامه‌ها از تلاوت قرآن، شعار و برنامه‌های مختلف سعی شد از دانش‌آموزان استفاده شود، برنامه‌های ابتکاری اجرای سرود متفاوت و برنامه محو پرچم اسرائیل و یکی دو پویش خاص نیز سبب حضور پرشورتر دانش‌آموزان شد.

کدخدائی با اعلام این که بیش از ۲۰ آموزشگاه شهر طبس که در محدوده مسیر راهپیمایی قرار داشتند در راهپیمایی شرکت کردند گفت: ۱۷ مدرسه متوسطه اول و دوم به طور کامل و ۶ مدرسه ابتدایی از دولتی و غیر دولتی امروز حضور داشتند.

وی افزود: از دیگر مدارس نیز تشکل‌های دانش‌آموزی، شورای پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی و فعالان حوزه‌های مختلف دانش‌آموزی در این مراسم شرکت کردند.

حسین بیکی مدیر مدرسه پسرانه نمونه دولتی رسول اکرم(ص) طبس نیز در گفتگو با خبرنگار طبس‌نیوز خواستار تعطیلی مدارس در روز سیزده آبان شد.

وی گفت: امسال راهپیمایی بسیار پرشورتر از همیشه برگزار شد، ولی ای‌کاش ۱۳ آبان روز دانش‌آموز برای این که همه دانش‌آموزان بتوانند شرکت کنند تعطیل اعلام می‌شد.

مدیر مدرسه پسرانه نمونه دولتی رسول اکرم(ص) افزود: با توجه به وضعیت سیاسی روز، دانش‌آموزان امروز آمده‌اند بگویند که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، این مساله نیازمند اتحاد همه کشورهای مسلمان است و بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان اگر با هم متحد شوند پیروزی با ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 9 =