اختلاف نظرها پیرامون طرح افزایش نمایندگان مجلس موجب بن‌بست و مشکل اساسی این طرح است

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: بر اساس قانون اساسی هر ۱۰ سال می‌تواند ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی اضافه شود اما اختلاف نظرها مشکل اساسی این طرح است و همیشه در مجلس به بن‌بست می‌خورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، محمدعلی عبدالله‌زاده نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس قانون اساسی هر ۱۰ سال می‌تواند ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی اضافه شود اما اختلاف نظرها مشکل اساسی این طرح است و در مجلس همیشه به بن‌بست می‌خورد.

وی افزود: اکنون که بیست نماینده می‌خواهد اضافه شود این بیست نماینده برای هفده یا هجده حوزه انتخابیه است، ممکن است چهل تا پنجاه نماینده شدیدا با این موضوع موافق باشند اما یک عده می‌گویند حق ما بوده و به ما ندادند یا طرح کارشناسی به آن‌ها نرسیده و به شدت با آن مخالفت می‌کنند.

وی در خصوص حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان افزود: در حال حاضر در چهار شهرستان این حوزه مشکلات زیادی وجود دارد که رسیدگی به این مشکلات بسیار سخت و وقت‌گیر است و خصوصا شهرستان طبس با وسعت ۵۷ هزار کیلومتری که از شمال تا جنوب آن ۴۷۰ کیلومتر است.

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در خصوص طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد استانی شدن که یک پروسه سخت و طولانی دارد یک فوریت آن رای آورده است یعنی ظرف مدت یک ماه آینده به صحن علنی مجلس می‌آید ولی ساز و کار آن هنوز مشخص نیست ضمن اینکه شورای نگهبان ممکن است به بحث مالی آن ایراد بگیرد چون طرحی که در مجلس مصوب می‌شود اگر بحث مالی مغایر با ماده پنجاه و دو قانون داشته باشد برمی‌گردد و رد می‌شود.

عبدالله‌زاده در مورد دیدگاه‌های پیرامون این طرح گفت: عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف هستند، برخی می‌گویند در صورت استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس ممکن است افراد حزبی و جناحی در استان‌ها رای بیاورند و نمایندگان واقعی مردم و افراد مستقلی که مردم این‌ها را می‌خواهند کم‌رنگ‌تر شوند یا بعضی موافق هستند و می‌گویند باعث می‌شود نماینده به کارهای اصلی بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 8 =