مسئولان منش «شهید جمهور» را سرمشق خود قرار دهند

امام جمعه طبس گفت: آیت‌الله شهید رئیسی آنقدر پایبند به ولایت بود که در هر کاری رضایت ولی امر را در نظر می‌گرفت و رفتار «شهید جمهور» امروز باید سرمشق و الگوی مسئولان باشد.

فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی – به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی دوشنبه شب در هیئت رزمندگان اسلام طبس در جمع عزاداران رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی گفت: یکی از شخصیت‌های عزیز و والا مقامی که این مجلس با نام او برگزار شده و عنوان خادم‌الرضا را دارد وقتی حاج قاسم برای غبار روبی به حرم حضرت امام رضا(ع) مشرف می‌شود و تذکره شهادت می‌گیرد از او میخواهد که برای او نیز دعا کند.

وی افزود: او از چند صباحی که خداوند به او مهلت و فرصت داده بود در راه رشد و تعالی حکومت اسلام استفاده کرد.

امام جمعه طبس گفت: در شرایطی که همه مصلحت‌اندیشان او را منع می‌کردند و می‌گفتند حالا وقت آمدن به صحنه ریاست جمهوری نیست اما او می‌گوید من آبرویی دارم و می‌خواهم برای نظام و انقلاب بگذارم و اینگونه به صحنه آمد و اینگونه نیز اجر خدمت خود را گرفت.

وی افزود: یک رئیس جمهور و دومین شخص مملکت و بالاترین مقام اجرایی کشور اینقدر پایبند به ولایت بود که در هر کاری رضایت ولی امر را در نظر می‌گرفت.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: او مثل دیگرانی نبود که رهبر حرفی بزند و او حرف ولایت را زمین بگذارد و رفتار شهید جمهور امروز باید سرمشق و الگوی مسئولان باشد.

وی ضمن بر شمردن خصوصیات اخلاقی شهید جمهور گفت: ایمان خالص به خدا، ولایتمداری، شجاعت، فساد ستیزی و پاک‌سازی از درون قوه قضاییه در زمان مسئولیتش، خلوص و خستگی‌ناپذیری تنها بخشی از خصوصیات وجودی او بود که لازم است مسئولان منش این شهید را یاد بگیرند و سرلوحه خود قرار دهند.

امام جمعه طبس افزود: امام صادق علیه‌السلام از قول خداوند متعال می‌گوید مردم عیال و نانخور من هستند و بهترین بندگان نزد من کسی است که با بندگان من بهتر رفتار کند و شهید جمهور اینطور بود که در میان معرکه بود.

وی با تاکید بر خستگی‌ناپذیری و مردمی بودن آیت الله رئیسی گفت: او در میان زلزله‌زدگان، بین روستاییان و محرومان، بین سیل زده‌ها بود، نه این که از پشت شیشه ماشین شرایط را رصد کند.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: آیت الله رئیسی تلاش برای حل مشکلات مردم را در اولویت خود داشت و اینگونه او و همراهانش امروز تذکره و اجازه بهشت را گرفتند.

وی افزود: خداوند بندگانی دارد که این‌ها مشکلات مردم را حل می‌کنند و اینگونه انسان‌ها از مردن به بعد در امنیت کامل هستند و مزد پاداش می‌گیرند.

امام جمعه طبس بیان کرد: درس رئیس‌جمهور برای ما مسئولان این است که  تلاش همیشگی داشته باشیم و خستگی‌ناپذیر باشیم.

وی افزود: او هیچ شأنی برای خود قائل نبود جز خدمت به مردم و مسئولان دیگر نیز بدانند در جمهوری اسلامی مسئولان هیچ شانی جز خدمت به مردم ندارند.

وی همچنین با اشاره به اعلام عزای عمومی در کشورهای مختلف، مقام والای شهید جمهور در میان جامعه جهانی را متذکر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهارده =