شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت جدی برای ایجاد تحول در جامعه وارد شود

شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت جدی برای ایجاد تحول در جامعه وارد شود

طبس – خبرگزاری مهر: امام جمعه طبس گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم است به صورت جدی برای ایجاد تحول فرهنگی در جامعه وارد عمل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه های این هفته نمازجمعه طبس اظهار داشت: در جامعه اسلامی شاهدیم که روز به روز برخی ناهنجاری ‌ها به ویژه بدحجابی در دانشگاه ها و به تبع آن در شهرها از جمله طبس در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه این اوضاع نگران کننده است، افزود: لازم است مسئولان فرهنگی کشور به ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت جدی در زمینه ایجاد تحول فرهنگی در جامعه وارد شوند تا به این طریق کشورمان از مفاسد اجتماعی و ناهنجاری ‌ها مصون بماند.

مهاجریان با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی تاکید کرد: پیش ‌نیاز تحول و در مسیر صحیح قرار گرفتن هر جامعه ‌ای، ایجاد تحول فرهنگی در آن جامعه است و اگر امروز شاهد بروز برخی ناهنجاری ‌ها و مفاسد اجتماعی در کشورمان هستیم به علت عدم تحقق تحول فرهنگی است.

وی ادامه داد: اگر انقلاب فرهنگی آنگونه که مورد نظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، انجام می ‌شد به طور قطع ناهنجاری ‌ها و مفاسد اجتماعی امروز بسیار کمتر بود.

مهاجریان با بیان اینکه برخی نهادها از جمله دانشگاه ها باید مرکز توسعه فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی باشند، تصریح کرد: متاسفانه این مهم در دانشگاه ها محقق نشده و دانشگاه های ما شایسته جامعه اسلامی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهار =