طبس نیازمند یک نماینده مستقل در مجلس

طبس نیازمند یک نماینده مستقل در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمدعلی عبداله‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون امکان افزایش ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی هر ۱۰ سال یک بار، اظهار داشت: تنظیم و ارائه دیرهنگام لایحه از سوی وزارت کشور یکی از مهمترین دلایل عدم تصویب قانون اصلاح حوزه‌های انتخابیه در مجلس هشتم بود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه هر نماینده مجلس مایل به افزایش تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه مربوط به خود است، معمولاً نمایندگان حوزه‌های انتخابیه‌ای که از تصویب و اجرای این قانون منتفع نمی‌شوند با تصویب آن مخالفند.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لایحه دولت در رابطه با اصلاح حوزه‌های انتخابیه که با کار کارشناسی تنظیم شده بود، با بررسی در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تغییر کرد و دو مرتبه در صحن علنی مجلس مطرح شد که کلیات و یک فوریت آن رأی نیاورد و عملاً از دستور کار مجلس خارج شد و تا شش ماه بعد هم قابل طرح نخواهد بود.

وی یادآور شد: حوزه انتخابیه شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان از نظر گستردگی، پراکندگی جمعیت و واقع شدن در دو استان مختلف، در سطح کشور بی‌نظیر است که دلیل اصلی حضور کمتر نمایندگان در منطقه نیز وسعت حوزه انتخابیه است.

عبداله‌زاده اضافه کرد: شهرستان طبس با وسعت ۵۷ هزار کیلومتر مربع به عنوان وسیع‌ترین شهرستان کشور است که نیمی از مساحت استان یزد را به خود اختصاص داده و علاوه بر این از ظرفیت‌های متعدد و متنوعی برخوردار است و این اقتضا می‌کند که این شهرستان یک نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

وی گفت: احتمال دارد که لایحه فعلی اصلاح حوزه‌های انتخابیه باز هم تغییر کرده و به شکل دیگری درآید که قطعاً در این زمینه منافع شهرستان طبس هم لحاظ خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طریق گفت‌وگو با برخی از دیگر نمایندگان مجلس قرار شده تا در صورت امکان لایحه اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجدداً در سال نخست مجلس نهم در صحن علنی مطرح شود.

عکسهای مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =