دستِ غرب در مذاکرات ۱+۵ با ایران تهی بود

دستِ غرب در مذاکرات 1+5 با ایران تهی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به برگزاری دور اخیر مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران در مسکو، اظهار داشت: امروز تمامی سیاست‌مداران و خبرگزاری‌های دنیا به دیپلماسی قوی ایران و دست خالی غرب در جریان مذاکرات ۱+۵ اذعان دارند.

وی ادامه داد: غرب جز گفتن زور مطلب دیگری برای ارائه ندارد که ملت هوشیار و بیدار ایران که از قدرت بالای تحلیل سیاسی برخوردارند، این را نمی‌پسندند.

خطیب جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: ایران با بهره جستن از استراتژی مثبت در مذاکرات ۱+۵، همواره توپ را در زمین ۱+۵ می‌اندازد که امروز بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران در موضع ضعف قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: تکرار سخنان دیکته شده نتانیاهو به وسیله نماینده اشتون در جمع خبرنگاران، موجب افتضاح و آبروریزی بیش از پیش برای گروه ۱+۵ بود.

امام جمعه موقت طبس همچنین با اشاره به جنبش ۹۹ درصدی مردم کشورهای غربی به ویژه آمریکا، این جنبش را زنده دانست و بیان کرد: جنبش ۹۹ درصدی به دنیا می‌فهماند لیبرال دموکراسی غرب که داعیه طرفداری از انسان‌ها دارد چگونه بر ۹۹ درصد ملت خود ظلم و فشار روا می‌دارد و بیان‌گر این نکته است که نظام‌های لیبرال دموکرات، مبتنی بر تبعیض و نابرابری هستند.

وی بحران اقتصادی اروپا و آمریکا را تهدیدی جدی برای غرب معرفی کرد و ادامه آن را موجب فروپاشی اتحادیه اروپا و ایجاد تغییر و تحولاتی عظیم در دنیا دانست.

زنجانی طبسی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به دخالت‌های غربی – عربی در کشور سوریه اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه برخی کشورهای عربی از طریق هم‌دستی با غرب، و با استفاده از ایادی خود یعنی تروریست‌ها و ارسال سلاح، به دنبال ناامن کردن فضای سوریه هستند.

وی اضافه کرد: درست است که مقامات سوری باید به دنبال ایجاد اصلاحاتی در مسائل سیاسی کشورشان باشند، اما این دلیل نمی‌شود که برخی بخواهند این کشور که در خط مقدم مقاومت قرار دارد را ناامن جلوه دهند.

خطیب جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی و هفته قوه قضائیه، گفت: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از قوانین مبتنی بر وحی، سنت و عقل، برترین و پاک‌ترین قوه قضائیه دنیاست و این در حالی است که قوانین قوه‌های قضائیه سایر کشورها تنها بر مبنای عقل ناقص بشری تنظیم شده است.

وی با استناد به سخنانی از مقام معظم رهبری، عوامل موفقیت قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران را قدرت و اقتدار، استفاده از کارشناسان شایسته، امین، فاضل و درستکار، و اعتماد مردم به این قوه بیان کرد.

امام جمعه موقت طبس همچنین با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، یادآور شد: ایران کشوری کم آب است که علاوه بر این مردم کویرنشین نیز بیش از مردم سایر نقاط کشور از کم‌آبی رنج می‌برند.

وی افزود: اسراف و تبذیر در مصرف آب مورد رضای پروردگار نیست که بر این اساس باید در مصرف آب نهایت دقت و صرفه‌جویی داشته باشیم.

اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان به مناسبت عید مبعث، گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، تبریک سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار، گرامیداشت روز اصناف، تبریک سالروز ولادت حضرت امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، اشاره به بیداری اسلامی در منطقه و مقاومت مردم بحرین، و گرامیداشت چهارم تیر ماه سالروز صدور حکم تفویض تولیت آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس به آستان قدس رضوی به دستور مقام معظم رهبری، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =