یکی از مهمترین عوامل مشکلات اقتصادی ما دولتی بودن اقتصاد ماست

امام جمعه طبس گفت: بر اساس سخنان رهبری یکی از مهمترین عوامل مشکلات اقتصادی ما دولتی بودن اقتصاد ماست که این مهم طی اصل ۱۴۴ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است ولی متاسفانه آن‌گونه که باید و شاید مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، امام جمعه طبس در خطبه اول به موضوع ازدواج جوانان پرداخت و گفت: بندگان خوب خدا آنانی که سبک زندگیشان زندگی اسلامی است آلوده فساد و فحشا و منکرات نمی‌شوند برای این که جامعه مبتلای به فساد نشود بهترین راه آن ازدواج است، آن هم ازدواج به هنگام و ازدواج آسان، در این زمینه مطالب و احادیث و روایات گسترده‌ای وجود دارد که قبلا عرض کرده‌ام.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با ارائه حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره خصوصیات زوجین در هنگام ازدواج و همچنین مبانی انتخاب خانواده‌ها در هنگام ازدواج را مورد بررسی و تاکید قرار داد، وی افزود: باید خانواده‌ها توجه کنند که ازدواج موضوعی آسان و ساده نیست زیرا که از این ازدواج می‌خواهد نسل‌های آینده شما شکل بگیرد، در هنگام ازدواج باید به برادران و خواهران فردی که می‌خواهید با آن ازدواج کنید نگاه کنید و آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید که آیا آن‌ها آدم‌هایی حلال خور، با ایمان، عفیف و پاکدامن هستند و یا خیر، این موارد را باید مورد ارزیابی قرار دهید.

امام جمعه طبس در ادامه با اشاره به بخش‎های دیگری از حدیث پیامبر اعظم(ص) افزود: اگر کسی به خواستگاری دخترتان آمد و دیدید که آن فرد با ایمان و با تقوا و با اصل و نصب هست حتما آن پسر را قبول کنید و دخترتان را به او بدهید، نباید به ثروت و مال و از این قبیل مسائل توجه کرد.

وی افزود: پیامبر می‌فرمایند «اگر این کار را نکردید یعنی شخص با ایمانی به خواستگاری دختران آمد و او را بخاطر نداشتن کار و مال و ثروت و زیبایی قبول نکردید فتنه بزرگی را به وجود آورده‌اید و باعث به وجود آمدن فسادی فراگیر در جامعه خواهید شد».

امام جمعه طبس به موضوع مهم مشورت کردن هنگام ازدواج اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها باید در هنگام ازدواج با علما و بزرگان دینی مشورت کنند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم در ادامه به برخی مسائل در مراسمات عروسی شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: اگر این مسائل حقیقت داشته باشد باید در شهر دارالمومنین طبس عزا گرفت و این اصلا در شأن شهر طبس نیست.

امام جمعه طبس در خطبه دوم نماز جمعه این هفته طبس با توجه به دیدار مردم آذربایجان غربی با رهبر معظم انقلاب به نکاتی مهمی از سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: مسئولین و مردم باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنند و آن را اجرایی و عملی کنند.

وی ادامه داد:  بر اساس سخنان رهبری یکی از مهمترین عوامل مشکلات اقتصادی ما دولتی بودن اقتصاد ماست که این مهم طی اصل ۱۴۴ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است ولی متاسفانه آن‌گونه که باید و شاید مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات اقتصاد ما نیز وابستگی به نفت است که رهبری بزرگوار بارها فرموده‌اند اقتصاد کشور باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که وابسته به نفت نباشد زیرا نفت محصولی است که دنیا از آن استفاده سوء سیاسی می‌کند و بر همین اساس اقتصاد ما نباید به نفت وابسته باشد.

امام جمعه طبس در ادامه به بحث مالیات در سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: مالیات باید گرفته شود و مردم نیز باید مالیات پرداخت کنند زیرا در مقابل خدمات عمومی دولت باید مردم نیز مالیات بدهند ولی متاسفانه موضوع جمع‌آوری مالیات آن‌گونه که باید و شاید نیست و از ضعفا، کشاورزان و کارگران مالیات گرفته می‌شود اما از ثرومندان مالیات گرفته نمی‌شود و آن‌ها از دادن مالیات طفره می‌روند که باید با این موضوع برخورد شود.

امام جمعه طبس در خصوص تحریم‌ها افزود: همان‌گونه که رهبری عزیز و گرانقدر نیز اشاره فرمودند اگر بحث تحریم جدی شود ما نیز دنیا را تحریم خواهیم کرد و قطعا نیز این کار را می کنیم، کشور ما در نقطه‌ای استراتژیک قرار دارد و ذخایر عظیم نفت و گاز در کشور ما قرار دارد و ما می‌توانیم از این اهرم حد‌اکثر استفاده را برای کشور داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم در ادامه افزود: در موضوع هسته‌ای نیز بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری نباید در مقابل دشمنان کوتاه آمد و اگر حتی کوتاه بیاییم و به آنچه آن‌ها گفتند عمل کنیم باز هم آنها دست از دشمنی برنمی‌دارند، صهیونیست‌ها، فرانسه، انگلیس و آمریکا دشمن با اسلام و انقلابند و همان گونه که قرآن نیز گفته است زمانی این‌ها دست از شما برخواهند داشت که شما نیز در مقابل آنها تسلیم شوید و چنین چیزی از ملت ما میسور نیست زیرا که شعار ملت ما هیهات‌من‌الذله است.

امام جمعه طبس در ادامه با توجه به فرا رسیدن سالروز انتشار حکم حرام شدن استعمال تنباکو افزود: متاسفانه اکنون مساله استفاده از قلیان خیلی فراگیر شده است و در سفره‌خانه و قهوه‌خانه‌ها به راحتی به مردم قلیان داده می‌شود تا استفاده کنند و این اصلا خوب و پسندیده نیست.

سالروز شهادت شهید حجت‌الاسلام محلاتی، سالروز تخریب حرم مطهر عسگریین، ولات حضرت زینب(س)، هفته سلامت مردان، روز مهندسی، روز بزرگداشت خواجه نصیر‌الدین‌طوسی از مناست‌هایی بود که امام جمعه طبس در خطبه‌های نماز این هفته به آن‌ها اشاره کرد.

شایان ذکر است نمازگزاران جمعه طبس پس اقامه نماز عصر، به خاطر نزول باران رحمت الهی نماز شکر اقامه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 3 =