ما از قطع رابطه با آمریکا ضرری ندیده و نخواهیم دید/ حمله رژیم عربستان به مسلمانان یمن محکوم است

خطیب جمعه شهرستان طبس به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا اشاره کرد و افزود: ما از قطع رابطه با آمریما هیچ ضرری ندیده و نخواهیم دید، و بلکه این آمریکا است که از قطع رابطه با ایران متضرر شده و الان نیز در تلاش است تا رابطه با ایران را ترمیم بخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس از بستن کربات در محافل و مجالس سطح شهرستان از جمله در مراسمات عروسی هشدار داد و افزود: بستن کربات و پاپیون چون از لباس‌های خاص مشرکین و کفار است بنا به نظر اکثر مراجع تقلید حرام است و مسلمان نباید از هیچ نظر خود را شبیه مشرکین و کفار کند.

وی افزود: بنده هر جا شاهد بستن کربات توسط افراد هستم بنا بر وظیفه‌ای که دارم هشدار می‌دهم و اگر احیانا بنده را برای جاری کردن خطبه عقد خبر می‌کنند اگر در آن جلسه کسی کربات داشته باشد عقد را نمی‌خوانم و در همان جلسه نهی از منکر می‌کنم و در صورتی که تمامی موازین اسلامی را رعایت کرده باشند از بنده جایزه نیز دریافت می‌کنند.

امام جمعه طبس فرمایشات مقام معظم رهبری که در ابتدای سال در حرم رضوی بیان فرمودند بسیار مهم و حائز اهمیت خواند و گفت: باید همه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم رضوی توجه داشته باشند که یکی از این مسائل بحث امر به معروف و نهی از منکر است که از اصول بسیار مهم اسلام است.

وی افزود: اگر خلاف را دیدیم نباید خجالت کشیده و یا بگوییم به ماربطی ندارد، منکرات فقط حجاب زن‌ها و دختران نیست تهمت زدن، غیبت کردن، و حتی بدگویی درباره نظام اسلام و تضعیف نظام اسلامی از بد‌ترین گناهان است که باید در این موارد نهی از منکر را در دستور کار خود قرار داده و با آن برخورد کنیم.

امام جمعه طبس به بزرگ داشتن و با اهمیت دانستن مقام مادران و زن‌ها در اسلام اشاره کرده و اظهار داشت: باید همیشه احترام به مادران را سرلوحه امورات خویش قرار دهیم زیرا در این باره احادیث و روایات زیادی داریم که یکی از بهترین کار‌ها و یکی از بهترین عمل خداپسندانه احترام به مادر است.

خطیب جمعه شهرستان طبس به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا اشاره کرد و افزود: ما از قطع رابطه با آمریما هیچ ضرری ندیده و نخواهیم دید و بلکه این آمریکا است که از قطع رابطه با ایران متضرر شده و اکنون نیز در تلاش است تا رابطه با ایران را ترمیم بخشد اما‌‌ همان گونه که امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده‌اند تا زمانی که سردمداران آمریکا خوی ظلم و جنایت و گرگ صفتی را دارند رابطه با آن‌ها محال است.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات هسته‌ای مدتی است که دارد انجام می‌شود و بیانیه‌ای نیز صادر شده که بیانیه هم صادر شده که این بیانیه جنبه حقوقی ندارد بحث‌ها و نظرات مختلفی در سایت‌ها و نشریات می‌آید اما‌‌ همان گونه که مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده‌اند هر گونه توافقی باید با رعایت عزت و اقتدار و سربلندی ملت ایران اسلامی و با از بین رفتن همه تحریم‌ها همزمان باشد.

امام جمعه طبس ضمن محکوم کردن اقدام وحشیانه رژیم عربستان در حمله به مسلمانان یمن آن‌ها را خائن‌الحرمین خواند و به آن‌ها هشدار داد مردم و مسلمانان شما را به زیر خواهند کشید و سرنوشت شما نیز چیزی کمتر از صدام نخواهد بود.

سالروز وفات حضرت ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، سالروز انتصاب آیت الله واعظ طبسی به تولیت آستان قدس رضوی، سالروز جهانی بهداشت، سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهرشان بنت الهدی توسط رژیم بعث عراق، سالروز شهادت متفکر بسیجی شهید سید مرتضی آوینی از دیگر مناسبت‌هایی بود که امام جمعه طبس به آن‌ها اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =