حجت‌الاسلام اوحدی: عربستان و آل سعود به آخر خط رسیده است

حجت‌الاسلام اوحدی با بیان این که مساله فرودگاه جده درست نبود در این سطح گسترش پیدا کند گفت: مایه تأسف است در فرودگاه کشوری که خودش را پایگاه جهان اسلام معرفی می‌کند ما شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‌الاسلام مجتبی اوحدی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان جنوبی در خصوص اقدام شنیع تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده عربستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس اظهار داشت: بعد از فوت ملک عبدالله، حاکمیت عربستان سعودی با ایران سر سازش ندارند و کاملا مطیع آمریکا هستند.

وی افزود: باتوجه به جو منطقه و مخصوصا مساله داعش در عراق و سوریه این‌ها نمیتوانند این موارد را بهانه قرار دهند. بنابراین حضور شیعه به طور کلی و ایران در مراسم عمره این برای دفاع از تشیع و توسعه تشیع زمینه بسیار فراوانی دارد و عربستان از این جریان وحشت دارد.

حجت‌الاسلام اوحدی ادامه داد: با توجه به تمام مسائلی که در جهان وجود دارد و مسئله اسلام هراسی از یک طرف و تبلیغات بر علیه تشیع از طرفی دیگر و از همه مهمتر ایران اسلامی در طرف دیگر بوجود آمده ولی در عین حال گرایش مردم به تشیع بیشتر شده است.

وی گفت: به عنوان نمونه در سالیان قبل در مکه اصلا شیعه‌ای وجود نداشت ولی بحمدالله در همین عربستان آمار شیعه بالا رفته است و با توجه به اینکه آل سعود ۴۰ هزار سایت را بر علیه شیعه بسیج کرده تا بر علیه تشیع تبلیغ کنند امروز به این نتیجه رسیده اند که نمیتوانند جلو نفوذ شیعه را بگیرند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان بیان داشت: ازطرف دیگر اینها دنبال بهانه ای می‌گردند که ایران را عصبی کنند که ایران به صورت یکطرفه عمره را لغو کرده تا آن‌ها به مراد و نقشه‌های شوم خود برسند.

وی ادامه داد: با این کار میخواهند هم جلو رفتن شیعیان و ایران و ایرانی که مورد احترام جهانیان هستند را بگیرند و هم به منافعشان رسیده و خسارت‌های وارده به هتل‌ها و شرکت‌های خود را بگیرند، بنابراین اینها دنبال چنین مسائلی هستند.

حجت‌الاسلام اوحدی با بیان این که در مورد مسئله فرودگاه البته درست نبود در این سطح گسترش پیدا کند گفت: مایه تأسف است آن هم از کشوری که خودش را الگوی جهان اسلام و مسلمانی معرفی می‌کند و حتی مدعی این است که سایر فرق اسلامی مانند تشیع و حتی خیلی از اهل تسنن را کافر دانسته و مسلمان نمی‌داند و ما شاهد اتفاق چنین صحنه‌هایی آن هم در فرودگاه کشوری که به گفته خودش پایگاه جهان اسلام است هستیم.

وی در خصوص حمله عربستان به کشور یمن تصریح کرد: در خصوص حمله به یمن که مشخصا این است آل سعود به آخر خط رسیده و مضطر شده اند، این اختلافات داخلی شاهزاده‌ها که در داخل بوجود آمده را می‌خواهند با استفاده از مسائلی که در دیگر کشورها به وجود می آورند مشکلات خانوادگی و خاندان سعودی به بیرون درز نکند و این هم یکی از راهکارهایی است که به دنبال آن هستند.

حجت‌الاسلام اوحدی گفت: مبحث دیگری که به شدت درحال رصد کردن هستند و تمام سعی و تلاش خود را معطوف به این کرده‌اند، موضوع نفوذ شیعه است که می‌خواهند جلو آن را در منطقه بگیرند چون تأثیری که شیعیان ایران در عربستان دارند، شیعیان دیگر کشورها ندارند و ایرانی‌ها به عنوان الگو در جهان تشیع شناخته می‌شوند.

وی یکی دیگر از مواردی که سعودی‌ها ترویج سوء می‌کنند موضوع کتاب قرآن کریم دانست و گفت: آن‌ها می‌گویند قرآن ایرانی با قرآنی که در عربستان چاپ و تکثیر می‌شود فرق می‌کند به همین منظور یکی از مواردی که در عربستان، سعودیها با آن به عنوان قاچاق در ایام حج تمتع برخورد می‌کردند قرآن‌های ایرانی بود! مگر قرآن‌های ایرانی که در ایران چاپ میشود با قرآنی که در عربستان چاپ میشود چه فرقی میکند؟ بنابراین با این حرکات می‌خواهند ایرانی‌ها را عصبانی کنند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان گفت: با توجه به حضور زائران ایرانی عملا اقدامات و تبلیغاتشان خنثی می‌شود و حضور شیعیان ایرانی باعث شده همه اقدامات تخریبی که بر علیه شیعه انجام می‌دهند با شکست روبرو شود.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با توجه به مسائل پیش رو این آخرین اقداماتشان باشد و ان‌شاءالله زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 7 =