آل سعود شکست خورده هستند بیشتر از پیش شکست خواهند خورد/ تا وقتی تکلیف باشد در طبس می‌مانم

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس با محکوم کردن جنایات آل سعود آنها را شکست خورده نامید و گفت: آنها بیشتر از پیش شکست خواهند خورد، وی همچنین به برخی شایعات مبنی بر رفتن از شهر طبس و واگذار نمودن امام جمعگی طبس واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت‌الاسلام ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با توجه به فصل برداشت گندم بر پرداخت زکات تاکید کرد و افزود: زکات در اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد بنده بارها گفته‌ام آنهایی که محصولشان مشمول زکات می‌باشد به پرداخت زکات اهتمام ورزند زیرا بر اساس روایات هنگام ظهور امام زمان(عج) ایشان کسانی را زکات پرداخت نکرده اند را احضارشان می کند و گردن آنها را می زند.

امام جمعه طبس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه علم اظهار داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری برای توسعه علم و آموزش و پرورش هر چه سرمایه‌گذاری شود کم است، ایشان این هزینه کردن‌ها در آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری نامیدند، معلمان از درجه و اهمیتی والایی برخوردارند اما مسئولیت آن‌ها نیز بالاست و باید مسئولیت خود را درست انجام دهند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره‌کنندگان هسته‌ای باید شجاعت و شهامت داشته باشند و مذاکره کردن زیر سایه تهدید فایده‌ای ندارد.

آل سعود شکست خورده هستند بیشتر از پیش شکست خواهند خورد

امام جمعه طبس با محکوم کردن جنایالت آل سعود گفت: آن‌ها حتی از ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن جلوگیری می‌کنند و این در حالی است که مدعیان حقوق بشر، سازمان‌های جهانی همگی در مقابل این همه ظلم ساکت مانده‌اند اما همه بدانند همان گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، پوز سعودی‌ها به خاک خورده و بیشتر از پیش به خاک خواهد خورد، شکست خورده هستند بیشتر از پیش شکست خواهند خورد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع طبس با حضور ۵۵۰ نفر معتکف اشاره کرد و از تمامی کسانی در این مراسم شرکت کردند و همچنین از کسانی که به هر نحوی در این امر خداپسندانه شریک شده بودند و کمک کردند نیز تشکر کرد.

تا وقتی تکلیف باشد در طبس می مانم

امام جمعه طبس در پایان و در سخنانی خارج از خطبه گفت: شایعاتی در شهر وجود دارد که امام جمعه می خواهد از طبس برود برخی می گویند می خواهد امام جمعه سبزوار بشود برخی می گویند مسجد گوهر شاد نماز بخواند، اما این را به شما بگویم بنده به طبس که آمدم به خودم افتخار می کنم، من دنبال امام جمعگی نرفتم امام جمعگی دنبال من آمده، پیش از این جایگاه قضاوت داشتم زندگی خیلی خوب و درآمد خیلی خوب اما به خاطر شرایطی که آن زمان طبس داشت و به خاطر بزرگانی که حرفشان برای بنده تکلیف است امام جمعگی را پذیرفته و به طبس آمدم بارهای بار هم خدمت آن کسانی که حرفشان برای من حجت است رفته‌ام و از آن‌ها خواسته‌ام کس دیگری به طبس بیاید اما موافقت نکردند و خواستند که بمانم و تا زمانی که تکلیف باشد در طبس می‌مانم حتی اگر در و دیوار این شهر پر از فحش بر علیه من شود من از زیر بار این مسئولیت در نمی‌روم هر وقت آنهایی که حرفشان بر من حجت است امر کنند، کلید نهاد امامت جمعه طبس را تقدیم می‌کنم و دعایشان نیز خواهم کرد.

روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، سالروز آزادی هویزه، سالروز بزرگداشت آیت الله شیخ کلینی، سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون، سالروز لغو اعتیاد تنباکو، از دیگر مواردی بود که امام جمعه طبس به آنها اشاره کرد.

4 دیدگاه دربارهٔ «آل سعود شکست خورده هستند بیشتر از پیش شکست خواهند خورد/ تا وقتی تکلیف باشد در طبس می‌مانم;

  1. این روایت گردن زدن که فرمودید من هر جا گشتم ندیدم اگه دوستان ادرس دارن بفرمایند ما هم بدونیم والا هرچی سرچ کردم جز داعش چیزی ندیم

    1. سلام علیکم؛
      از قول امام صادق علیه السلام این گونه بیان شده است: «دو خون در اسلام حلال است، اما احدی حکم خدا را در آنها جاری نمی سازد، تا این که خداوند متعال قائم اهل بیت را بفرستد و حکم خدا را بدون شاهد در حق آنان جاری نماید. یکی راجع به مرد محصن (زن دار) زناکار است که سنگسارش می کند و دیگری راجع به مانع زکات است که گردنش را می زند»(بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۲۵)
      اما باید توجه داشت منظور کسی است که با این که می داند زکات واجب است و امکان پرداخت آن را هم دارد عمدا پرداخت نمی کند و در این کار خود لجاجت می کند و حاضر نیست از کار اشتباه خود دست بردارد.
      موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =