تبادل همزمان امتیازات بین طرفین تنها راه اطمینان از اجرای توافق هسته‌ای است

حجت الاسلام مؤدب با بیان این که تنها یک راه برای اطمینان از اجرای توافق وجود دارد، گفت: تبادل همزمان امتیازات بین طرفین و عدم موکول شدن به آینده و شرط و شروط تنها راه اطمینان از اجرای توافق هسته‌ای است و نظر و موضع رهبر انقلاب هم همین است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «طبس»، حجت‌الاسلام احمد مؤدب امام جمعه موقت طبس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم در جهانی که کفر بر آن غالب است میخواهیم با آن تعامل و گفتگو کنیم و جهان کفر، جهانی نیست که بشود به آن خوشبین بود.

وی افزود: در ۵۰ سال اخیر معاهدات کشورها را در زمینه هسته ای و غیر هسته‌ای از کره جنوبی گرفته تا لیبی و الجزایر و جاهای دیگر بررسی کنید ببینید کدام یک از قول هایی که آمریکا داده عملی شده است.

حجت‌الاسلام مؤدب تصریح کرد: چطور میتواند پشتوانه توافق و قرارداد سازمان مللی که کدخدای آن خودشان هستند، باشد.

وی گفت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند لحظه اى نباید از کید دشمنان غافل بمانیم و باید براى شکستن امواج طوفان ها و فتنه ها و جلوگیرى از سیل آفت ها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم.

خطیب موقت جمعه طبس بیان کرد: طرف مقابل امتیاز میگیرد و اگر بخواهند امتیاز بدهد مشروطش میکند به شرایط و آینده و قطعا در گذر زمان به بهانه‌های واهی میگویند این شرایط محقق نشده و هنوز خاطر جمع نشدیم و همه وعده هایشان فراموش میشود.

وی تاکید کرد: تنها یک راه برای اطمینان از اجرای توافق وجود دارد که تبادل امتیازات بین طرفین همزمان باشد و به آینده و شرط و شروط موکول نشود، نظر و موضع رهبر انقلاب هم همین است.

حجت‌الاسلام مؤدب با بیان این که مقام معظم رهبری شش موضوع را در خصوص مذاکرات هسته‌ای صریحا بیان کردند، افزود: معظم له روی این موارد تاکید می‌کنند اول این که تمامی تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و همزمان با امضا توافقنامه کاملا لغو شود و به هیچ شرطی موکول نشود، دوم این که دستاوردهای هسته ای و میزان غنی سازی باید در حد نیاز های واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.

وی ادامه داد: سوم، هیچ محدودیتی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای وجود نداشته باشد، چهارم این که نظارت ها و بازرسی ها در حد متعارف بین المللی باشد و هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی پذیرفته نشود.

امام جمعه موقت طبس افزود: پنجم این که هیچ گونه نظارت بر مراکز نظامی و امنیتی و اعمال محدودیت برای نیروهای مسلح پذیرفته نیست و ششم توافق هسته ای باید برگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم میتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

وی با بیان این که ملت ایران خواستار پذیرش و سازش ذلت بار نیستند گفت: ملت ایران اگر دنبال صلح هم هستند صلح با عزت و شرافتمندانه را میخواهند نه اینکه خدای نکرده ذلتی بر ملت ایران تحمیل شود و ما نمازگزاران جمعه و ملت ایران نظرمان در مذاکرات هسته ای همان است که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند و هیچ کس دیگر حق حرف زدن از زبان ما را ندارد.

حجت‌الاسلام مؤدب گفت: برای عزیزانمان که در مقابل دشمن قاطع ایستادند و مواضع اصولی رهبر معظم انقلاب تاکید میکنند توفیق را از خداوند برایشان میخواهیم و پیروزی و موفقیت آنها را بر دشمن از خداوند منان خواستاریم.

خطیب موقت جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: اخیرا قیمت بنزین کمی گران شد، این قانونی بود که مجلس تصویب کرده و هم قوانین فرا دستوری بیان میکند که باید قیمت فرآورده های نفتی به این حد برسد تا در بازار بتوانیم جلو قاچاق را بگیریم، کسری بودجه ای نداشته باشد یا اگر دارد جبران شود و اگر نیست برای جاهایی که موثر و مفید است هزینه شود، بنابراین این اقدامی است که هم مجلس در آن نقش دارد و آن را تصویب کرده هم سیاست های بالا دستی و هم لوایحی است که دولت فرستاده و این راهش این بوده است.

ولادت حضرت علی اکبر-علیه السلام- روز جهانی بدون دخانیات، میلاد امام زمان -علیه السلام-، روز سرباز گمنام امام زمان، ارتحال ملکوتی امام راحل و انتخاب شایسته مقام معظم رهبری از مناسبت‌هایی بود که امام جمعه موقت طبس به آن‌ها اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =