سعودی‌ها مصداق بارز اسلام آمریکایی هستند/ نباید از اصول امام(ره) غفلت شود

امام جمعه طبس گفت: امروز آل سعود با این همه ظلم و کشتاری که در کشورهای مختلف انجام میدهند، خود را مسلمان و خادم الحرمین معرفی میکنند و سعودی‌ها مصداق بارز اسلام آمریکایی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «طبس»، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با تسلیت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امام خمینی(ره) بعد از معصومین شخصیتی بی‌نظیر یا کم نظیر بود.

وی افزود: امام در شرایط خفقان آن زمان و در زمانی که شرق و غرب هر کدام سالها در تلاش بودند تا ارزش های دینی را در کشورهای اسلامی از بین ببرند، انقلاب اسلامی را مطرح کرد.

امام جمعه طبس با بیان این که امام خدمات و کارهای بسیار مهمی انجام داده‌اند گفت: ریشه کن کردن رژیم ستمشاهی و تشکیل و جاری ساختن حکومت اسلامی به تمام معنا در کشور از مهمترین کارهایی بود که امام انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های دنیا دلشان بسته به نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ماست.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در حرم امام بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امام اصولی داشتند و بر آن اساس انقلاب را به پیش بردند و نباید از این اصول غفلت شود.

وی با بیان این که اسلام آمریکایی شامل دو شاخه سکولار و تحجرگرا است گفت: امام، اسلام آمریکایی را از صحنه خارج کرد و اسلام ناب را که در مقابل مستکبران ایستادگی میکند، از مستضعفان پشتیبانی میکند را برپا نمود.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم تصریح کرد: امروز آل سعود با این همه ظلم و کشتاری که در کشورهای مختلف انجام میدهند، خود را مسلمان و خادم الحرمین معرفی میکنند و سعودی‌ها مصداق بارز اسلام آمریکایی هستند.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات هسته‌ای مساله مهمی است و اکنون به مرحله حساسی رسیده است و گروه مذاکره کننده مورد تایید هستند و همانطور که تا امروز خط قرمزها را رعایت کرده‌اند، امیدواریم خط قرمزها را تا آخر رعایت کنند و آنچنانی که مصلحت نظام و ملت باشد در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین مردم در ۱۵ خرداد سال ۴۲ و دستگیری امام، سالروز سربازان گمنام امام زمان، حمله مزدوران پهلوی به مدرسه فیضیه و کشتار طلاب و فضلای قم در سال ۵۴، سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی در زندان ستمشاهی در سال ۴۹، سالروز عزل بنی صدر خائن از فرماندهی کل قوا از طرف امام(ره)، هفته نکوداشت مساجد در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، سالروز آغاز رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از جمله مناسبت‌هایی بود که امام جمعه طبس به آنها اشاره و پیرامون هر یک توضیحاتی داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + پانزده =