با توافق هسته‌ای دروازه‌های کشور برای ورود محصولات خارجی باز نشود

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم گفت: توافق هسته‌ای به تدریج برکاتی خواهد داشت اما خدای نکرده مسئولین دروازه‌های کشور را برای ورود محصولات خارجی باز نکنند که اقتصاد کشور دچار رکود و مشکل شود و مردم هم مراقب باشند که اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند از محصولات و مصنوعات داخلی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس،حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های نماز عید فطر طبس با تشکر از مردم جهت شرکت در مراسمات ماه رمضان بویژه در شب های قدر اظهار داشت: خدا را سپاس می‌گوییم که به ما توفیق داد ماه رمضان دیگری را درک کردیم و به طاعت او پرداختیم.

وی افزود: در ماه رمضان شیاطین در غل و زنجیر بوده اند و در این ماه نتوانسته اند بندگان خالص خدا را منحرف کنند اما پس از این ماه تلاش میکنند آثار روزه را از روزه‌داران بگیرند.

امام جمعه طبس با اشاره به آیات و روایات در خصوص حبط اعمال گفت: حبط اعمال به معنای باطل شدن اعمال انسان هم در دنیا و هم در آخرت است و از این پس باید بیشتر مراقب باشیم تا آثار اطاعت و بندگی در ماه رمضان را ضایع و باطل نکنیم.

وی از کفر و عدم شکرگزاری نعمت‌های خدا، مانع شدن از انتشار و اجرایی شدن دستورات خدا در جامعه، ایجاد مزاحمت برای پیامبر و مؤمنین، مخالفت با اولیای خدا و پیامبر(ص) و ائمه(ع) و دستورات آنان را در زندگی به کار نبستن، عدم پذیرش اوامر خدا، موجب غضب خدا و پیامبر شدن، عدم رضایت خدا را به عنوان اعمالی که موجب حبط عمل می‌شود عنوان کرد.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم گفت: عید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی است، و آنقدر اهمیت دارد که در عبارتی از دعای قنوت آن این اهمیت آشکار است که عید فطر وسیله سربلندی و عظمت و افتخار پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام و اولیای خداوند است و ان شاءالله توانسته باشیم وظیفه خودمان را در این عید بشناسیم و انجام دهیم.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: توافق هسته‌ای بعد از سال‌ها گفتگو حاصل شد که البته توافق اصلی و اساسی به تدریج حاصل می‌گردد.

وی ادامه داد: این سند افتخار جمهوری اسلامی ایران و مردم ما است و اگر تیم مذاکره کننده در مقابل پنج کشور ابر قدرت جهان ایستادگی و مقاومت کردند از ایستادگی مردم و حمایت رهبری است.

امام جمعه طبس گفت: این پیروزی در صحنه بین المللی بسیار اهمیت دارد.و اهمیت این وقتی آشکار میشود که جنایتکاران مثل سردمداران رژیم صهیونیستی در مقابل این توافق واکنش نشان میدهند و توافق را مورد حجمه قرار میدهند و آن را بد میشمارند.

وی تاکید کرد: این توافق برکاتی به تدریج خواهد داشت اما عرض می‌کنم خدای نکرده مسئولین دروازه‌های کشور را برای ورود محصولات خارجی باز نکنند که اقتصاد کشور دچار رکود و مشکل شود و مردم هم مراقب باشند که اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند از محصولات و مصنوعات داخلی استفاده کنند.

وی با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: اسلامیت نظام اسلامی، مرهون دقت و مواظبت شورای نگهبان است.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم گفت: در آستانه انتخابات هستیم و گروه ها و اشخاص در روزنامه ها و گفته‌هایشان شورای نگهبان را تضعیف می‌کنند اما شورای نگهبان وظیفه شرعی و قانونی‌شان را تحت تأثیر شرایط اجتماعی قرار نمی‌دهند و تضعیف شورای نگهبان برابر تضعیف نظام و رهبری است.

وی اظهار کرد: طبق رسم هر ساله در ماه مبارک رمضان برای بررسی مشکلات مردم به اقصی نقاط روستاهای شهرستان سفر کرده و مشکلات مردم را گوش داده و مکتوب کردم و به کتباً به مسئولین منتقل کردم و امیدواریم این خواسته‌های به حق مردم را پیگیری نمایند.

امام جمعه طبس بیان داشت: ماه رمضان تمام شد و برگزاری مراسمات ازدواج جوانان بیشتر می‌شود اما باید در انتخاب ها دقت کنید، متأسفانه آمار خطرناکی از ازدواج در طبس وجود دارد که از هر دو ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود و این مشکل باید ریشه‌یابی و حل شود.

وی اقزود: اگر دختر و پسری بخواهند ازدواج کنند و ازدواجشان را با سفر کربلا آغاز کنند و هنگامی که برگشتند مراسمی در هتل و رستوران نگیرند ما از قرض‌الحسنه پنج میلیون تومان قرض به آن‌ها پرداخت می‌کنیم و مدت بازپرداخت آن طولانی و کارمزد آن بسیار کم است.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با بیان این که برخی می‌گویند امام جمعه پیگیر حل مشکل سونوگراف زن در شهرستان نیست گفت: بنده از سال‌های گذشته برای حل این مشکل پیگیری کردم و مکاتبات آن موجود است حتی موقعی که وزیر بهداشت خانم دستجردی بودند به ایشان طی نامه‌ای گفتم شما که مؤنث هستید و مشکل را به نسبت وزرای مذکر بهتر درک می‌کنید آن را حل نمایید که در پاسخ گفتند سونوگراف زن نداریم و باید از خود زن‌های طبس برای خدمت در شهرستان در این رشته تخصص ببینند.

وی افزود: از جهت این که بدانید چقدر پیگیری شده است، سونوگراف خانمی دو روز در بشرویه و دو روز در فردوس سونوگرافی انجام می‌دهد پیگیری کردیم و از ایشان درخواست کردیم هفته‌ای دو روز به طبس بیایند و همه امکانات آن را برایشان فراهم می‌کنیم اما در پاسخ گفته بودند که معذور هستم و جز این دو شهر را نمی‌توانیم اداره کنیم.

امام جمعه طبس در پایان بیان داشت: بنابراین موضوع سونوگرافی پیگیری شده و پیگیری می‌شود و تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم، نماینده، فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز این مورد را به صورت جدی تر پیگیری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =