گروه‌های طالبان و داعش از ترشحات افکار و رفتار آل سعود و وهابیت است

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: امروز اگر گروه‌هایی به نام طالبان، داعش بوجود آمده اند و مسلمانان را با کمال خباثت می‌کشند و سر می‌برند، همه از ترشحات افکار و رفتار آل سعود و وهابیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های این هفته نماز جمعه طبس اظهار داشت: وهابیت یک جریان سیاسی است که بعد از جنگ جهانی دوم مستکبرین دنیا بویژه انگلیس به خاطر این که اسلام قدرت پیدا نکند، مسلمان ها با یکدیگر متحد نشوند و در بین آنها زمینه های اختلاف بوجود آید این جریان را بوجود آوردند.

وی افزود: آنها با تحقیقاتی که انجام دادند خانواده آل‌سعود را در عربستان برای این کار مناسب دانستند و محمد بن عبد الوهاب را که فردی متکبر و قدرت طلب بود برای تشکیل این جریان انحرافی برگزیدند.

امام جمعه طبس گفت: از اولین جنایات وهابیت و آل سعود در راستای اسلام زدایی و از بین بردن آثار اسلام ناب محمدی تخریب حرم های ائمه بقیع علیهم السلام است.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که وهابیت را در مکه و مدینه حاکم کردند این بود که به اسم اسلام، به اسلام ضربه بزنند و آن را نابود کنند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: امروز اگر گروه‌هایی به نام طالبان، داعش بوجود آمده اند و مسلمانان را با کمال خباثت می کشند و سر می‌برند، همه از ترشحات افکار و رفتار آل سعود و وهابیت است.

وی تاکید کرد: آل سعود مروج اسلام آمریکایی است و خودشان هم مزدور و جیره‌خوار آمریکایی‌ها هستند.

امام جمعه طبس در خطبه دوم با اشاره به مذاکرات هسته ای آن را موفقیت بسیار خوب دانست.و گفت: در خصوص مذاکرات هسته‌ای همه باید به نقش بی‌بدیل رهبری در به نتیجه رساندن مذاکرات توجه نماییم و از تلاش‌های کارشناسانه و مجدانه تیم مذاکره‌کننده که رعایت خطوط قرمز را کردند تقدیر و تشکر کنیم.

وی گفت: نباید نه مسئولین و نه مردم ذوق زده شوند چون در ادامه مراحلی وجود دارد که آمریکایی‌ها و دیگر طرف‌ها که مورد اعتماد نیستند ممکن است سنگ‌اندازی‌هایی داشته باشند لذا اقتصاد مقاومتی، تلاش و کوشش و امید را از بیرون قطع کردن و به داخل توجه کردن را مورد نظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم بیان داشت: این مذاکرات، یک مذاکرات کم نظیر یا بی‌نظیر در دنیا بود که تیم مذاکره‌کننده یک کشور ماه‌ها در مقابل شش قدرت جهان بایستند و خم به ابرو نیاورند و حاصل شجاعت آن‌ها هدایت‌های رهبری و حمایت‌های مردم از این تیم بوده است.

پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی، روز کارآفرینی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، سالروز ارتحال آیت الله مشکینی، روز هشتم شوال سالروز تخریب بقاع ائمه بقیع علیهم السلام در سال ۱۳۴۴ هجری قمری به دست وهابیت ملعون از جمله مناسبت‌هایی بود که امام جمعه طبس در این هفته به آن‌ها اشاره و پیرامون هر یک توضیحاتی ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 6 =