روز قدس: ابتکاری که هنوز الهام بخش است

روز قدس: ابتکاری که هنوز الهام بخش است

تابناک – در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به ابتکار امام خمینی(ره)، با نام روز قدس به حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین اخصاص داده شده است، امسال نیز همچون سال گذشته، تحولات منطقه از جمله بیداری اسلامی و اوضاع سوریه به حساسیت و اهمیت این روز افزوده است.

به گزارش «تابناک»، محمدعلی عبدالله‌زاده، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در این باره گفت: مردم مسلمان از کشورهای گوناگون به ‌عنوان یک مسأله‌ای که مسأله همه دنیای اسلام است، در راهپیمایی روز قدس حاضر می‌شوند، چراکه روز قدس نیز به ‌دلیل تأثیر و نقش در جریان بیداری اسلامی، بیشتر از گذشته مورد تجربه قرار گرفته است.

محسن صرامی، نماینده خمینی شهر ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس خنثی کننده نقشه‌ها و دسیسه‌های صهیونیستی علیه جهان اسلام است و همین حضور هزینه مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها را کاهش می‌دهد. مشارکت مردم در راهپیمایی روز قدس به‌ دلیل قرار داشتن جهان اسلام در شرایط خاص و بیداری و جوشش جهانی، اهمیت بسیار دارد.

سید مؤید حسینی صدر، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از همه آحاد مردم برای شرکت در این راهپیمایی تاریخی، به شرایط حساس منطقه اشاره کرد و افزود: روز قدس، میراث گرانبهای امام راحل است که با گذشت دهه‌ها، نه تنها از کارآمدی این ابتکار جهانی کاسته نشده، بلکه با جنبش بیداری اسلامی ـ که روز به روز بر شدت آن افزوده می‌شود ـ این روز به نماد مبارزه با استکبار، صهیونیزم جهانی و حکام دست‌نشانده منطقه تبدیل شده است. اکنون نیز با توجه به دسیسه‌هایی که دشمنان علیه کشورها و ملت‌هایی که در برابر استکبار جهانی ایستاده‌اند، لازم است تا مردم همیشه در صحنه یکپارچگی و وحدت خود را در دفاع از حق خویش و دیگر مسلمانان به نمایش بگذارند.

محمد فیروزی، نماینده نطنز نیز با بیان اینکه ملت ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس، چشم مستکبران عالم را کور خواهند کرد، گفت: راهپیمایی باشکوه روز قدس موجب تقویت و محکمتر شدن پایه‌های جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی می‌شود. روز قدس، یکی از ابتکارات مهم امام راحل (ره) بود که به همگان ثابت کرد، ایران خود را جدا از دیگر ملت‌ها نمی‌داند و حامی تمام مظلومان جهان است. اکنون پس از بیست و سه سال که از رحلت امام خمینی (ره) می‌گذرد، می‌بینیم که تحولات سیاسی اخیر و حرکت بیداری اسلامی که سراسر جهان را تحت‌ تأثیر خود قرار داده، از پیام‌های راهپیمایی روز قدس سرچشمه گرفته است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: موج اسلام‌گرایی و استکبار ستیزی که جهان را فرا گرفته، نشان از قدرت جبهه مقاومت و ناتوانی نظام سلطه است. حضور باشکوه و پرعظمت در راهپیمایی روز قدس، اراده ملت ایران در دفاع از حقوق مظلومان آن هم در شرایط کنونی ـ که قدرت‌ها در باتلاق مشکلات اقتصادی به دام افتاده‌اند ـ به اثبات می‌رساند و ملت شریف ایران اسلامی امسال نیز پرشور‌تر از هر سال در این آیین شرکت کرده و چشم مستکبران عالم را کور خواهند کرد.

عباسعلی منصوری، نماینده کاشان، آران و بیدگل نیز با بیان اینکه جهان اسلام هرگز نمی‌پذیرد که قطعه‌ای از آن در دست جبهه کفر باشد، اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس، نشانه حمایت ملت شریف ایران اسلامی از جبهه مقاومت و تأثیرگذار در تقویت آن است.

جهان کفر امروز همه توان خود را جمع کرده تا حلقه‌ای از مقاومت به نام سوریه را از بین ببرد اما هدف استکبار، نابودی یک کشور نیست، بلکه محو جبهه مقاومت و در رأس آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: بنا بر فرمایش‌های معمار کبیر انقلاب، قدس پاره‌ای از جهان اسلام است که به دست تجاوزگران افتاده است. جهان اسلام هرگز نمی‌پذیرد، قطعه‌ای از آن در دست جبهه کفر باشد و رژیم غاصب صهیونیستی آن را اشغال کند. حضرت امام خمینی (ره) با نامگذاری روز قدس، یک همسویی برای دفاع از مظلومیت ملت فلسطین در جهان اسلام ایجاد کردند که ثمرات این حرکت عظیم را اکنون می‌بینیم.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان نیز با بیان اینکه روز جهانی قدس در واقع دربرگیرنده تمام جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: هرچند در آن تنها به قدس اشاره شده باشد، در حقیقت قدس نماد مظلومیت جهان اسلام و نیز ظلم استکبارگران است. امروز نیز پس از گذشت سال‌ها از نامگذاری آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان، می‌بینیم که اسرائیل و رژیم صهیونیستی، بیش از هر زمان دیگر منزوی و ضعیف شده است.

همچنین می‌بینیم یکی از پایگاه‌های اصلی و هم‌پیمانان عرب، یعنی کشور مصر و دولت دست نشانده حسنی مبارک را نیز از دست داده است. پس از جنگ ۳۳ روزه نیز می‌بینیم که رژیم صهیونیستی فرار نیروی انسانی و مهاجرت نیروهای نخبه‌ خود را تجربه می‌کند. درصد بسیار بالایی از این هم به کشورهای مبدأ خود مهاجرت می‌کنند. درصد بسیاری از این افراد که بالای ۸۰ درصد را در بر می‌گیرد، خواستار بازگشت به کشورهای مبدأ خود یا هر جای دیگری شده‌اند که بتوانند در آنجا کار پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =