طبس با دلایل منطقی می‌تواند پایتخت سیاسی ایران باشد

امام جمعه طبس گفت: طبس با دلایل منطقی می‌تواند پایتخت سیاسی ایران باشد، این یک شوخی نیست و این موضوع را به صورت جدی پیگیر هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‎الاسلام مهاجریان‎مقدم در جلسه‎ای که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در محل دفتر امام جمعه شهرستان طبس برگزار شد با تاکید بر همدلی و همزبانی اظهار داشت: همیشه باید در جهت همدلی و همزبانی تلاش کنیم اما امسال با توجه به مذاکرات هسته ای و انتخابات پیش رو باید بیشتر به آن توجه شود.

امام جمعه طبس افزود: یکی از جهاتی که مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی نامگذاری کردند یکی مذاکرات بود و یکی انتخابات مجلس است و در جهت توسعه همدلی رسانه ها نقش اساسی و مهمی را میتوانند داشته باشند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: در هفته گذشته سفر آیت الله خاتمی را به طبس داشتیم سفر ایشان از نظر معنوی اهمیت زیادی داشت و برنامه‌ریزی کردیم که کل شهرستان از حضور ایشان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ایشان نسبت به معرفی طبس جمله جالبی داشتند که فرمودند «تحقیقا طبس به عنوان یکی از بلاد خالص شیعی است» که این معرفی طبس از زبان چنین شخصیت تاثیرگذار و یک شخصیت کشوری و بین المللی است که برای طبس اهمیت بسیار زیادی دارد و از این عنوان باید برای معرفی طبس استفاده شود.

وی با اشاره به سفر فرماندار کربلا به طبس گفت: همزمان سفر فرماندار کربلا را به شهرستان داشتیم که با دعوت مسئولین شهرستان صورت گرفته بود سفر ایشان از جهت این بود که یک ارتباط فرهنگی و معنوی بیشتری بین طبس و کربلا و مشاهد مشرفه در عراق برقرار شود.

وی گفت: در جلساتی که با اعضای شورا و مسئولین شورا داشتند و با توجه به شرایطی که طبس دارد موضوع برادرخواندگی طبس و کربلا مطرح گردید ضمن این که زیرساخت‌هایی که در طبس وجود دارد از جمله فرودگاه مجهز برنامه ریزی شود که کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات شهرهای مجاور از فرودگاه شهرستان طبس انجام شود.

امام جمعه طبس گفت: در سفر آقای استاندار با مدیر کل‌ها و معاونین به طبس کلنگ‌زنی آغاز اتوبان طبس-یزد را داشتیم که از مصوبه‌های سفر اول دکتر احمدی‌نژاد به طبس بود.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع ادعای طبس برای پایتخت شدن ایران توسط استاندار در جلسه معارفه فرماندار گفت: طبس با دلایل منطقی می‌تواند پایتخت سیاسی ایران باشد، این یک شوخی نیست و این موضوع را به صورت جدی پیگیر هستیم.

امام جمعه طبس تصریح کرد: زمانی که موضوع تغییر مرکز سیاسی کشور در مجلس مطرح شد من بلافاصله نامه نوشتم که طبس میتواند گزینه خوبی باشد به دلیل اینکه در مرکز ایران است و امنیت مطمئن بیشتری دارد و از مرز دور است، زیرساخت‌های لازم از جمله راه‌آهن و فرودگاه و زمین را دارد، وجود قدیمی‌ترین سد خاورمیانه و سد خاکی جهان در طبس، وجود جاده ابریشم در نزدیکی طبس، وجود امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) و خیلی دلایلی که در نامه ذکر کردم.

وی ادامه داد: چند روز پیش نیز این موضوع در مجلس مطرح شد و نامه ای به مجلس فرستادیم و دکتر لاریجانی هم به نامه پاسخ دادند و این نامه را به ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارسال کردند تا اقدام لازم صورت پذیرد.

توجه بیشتر مسئولین در مورد خشکسالی و کم‌آبی و خساراتی وارده آن، استقرار پادگان آموزشی نظامی  در طبس برای تامین امنیت هم ایجاد اشتغال هم توسعه شهرستان، موضوع نبود سونوگراف زن و کمبود پزشک متخصص از دیگر مشکلات و مسائل شهرستان بود که امام جمعه طبس در جمع خبرنگاران مطرح نمود.

همچنین در این دیدار مسئول بسیج رسانه استان خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم هستند و انتظار ما از مسئولین این است که خبرنگار را مورد تکریم واحترام خود قرار دهند و اینکه در جهت رفع نیازهای جامعه خبرنگاری قدم بردارند تا خبرنگاران جز رسالت خبری خود، دغدغه ی دیگری نداشته باشند.

در ابتدای این دیدار، عباس سنچولی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس گفت: در طبس سه پایگاه خبری به نام‎های پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، گلشن و هودر و یک ماهنامه به نام افق طبس  وتعداد ۲۵ خبرنگار فعالیت می‎کند که حضور این تعداد خبرنگار و پایگاه اطلاع‎رسانی سبب پیشرفت فرهنگی شهرستان می‎شود.

وی گفت: توجه به واقعیت‌های جامعه از وظایف خبرنگاران است و پیشرفت خبرنگاران  منوط به انعکاس صحیح خبرها است.

در ادامه شفیعی مقدم، الاهی، حجازی، حقانی، یعقوبیان، سنگچولی، برقی، اشرفیان و نجفی از خبرنگاران شهرستان طبس، مشکلات و درخواست‌های خود را بیان نمودند.

در پایان از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان طبس با اهداء لوح تقدیر و هدیه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

9 دیدگاه دربارهٔ «طبس با دلایل منطقی می‌تواند پایتخت سیاسی ایران باشد;

  1. ضمن احترام به امام جمعه محترم
    بنده با این مسئله موافق نیستم.
    عده ای این سیاسی شدن را برای خود می خواهند ولی فکر اینده کودکان این شهر نیستند
    یک قانون و قاعده است که می گوید هر جا سیاست امد روح نشاط و سرزندگی از آن محیط خارج می شود
    طبس همینطوری هم یک شهر کاملا سیاسی هست
    با اینده فرزندانمان بازی نکنیم ما نباید انها را از همان کودکی و کوچکی سیاست زده تربیت کنیم
    بکوشید تا به جای سیاست طبس را یک شهر کاملا فرهنگی معرفی کنید
    تلاش کنید تا طبس قطب فرهنگی جامعه شود پایتخت فرهنگی این مملکت شود
    یا اون روز گفتید تلاش میکنیم طبس استان شود با کدامین استناد این حرف را می زنید؟
    کدامین شهرها میخواهد متعلق به این استان باشد؟ اصلا غیر از عشق آباد شهری داریم که بتواند زیر مجموعه طبس شود؟
    من نمیدانم چرا این حرف ها مطرح می شود و سود این سیاسی شدن و استان شدن شامل چه کسی می شود.
    طبس که چندین ماه از نعمت شهردار و فرماندار محروم بود کی می تواند چنین اتفاقی را تحمل کند
    طبسی که هنوز نتوانسته خاطیان مرگ ۴۰ نفر را به میز محاکمه بکشاند کی می تواند ادعای میزبانی پایتخت سیاسی را داشته باشد
    به خدا قسم سیاسی شدن این شهر و عنوان پایتخت سیاسی برای این دیار فقط اجحاف در حق شهروندان این سرزمین است.
    خواهش می کنم نظرم را به طور کامل نمایش دهید.

  2. در چند خبر قبل تر نوشته بود که باند دوم محور ارتباطی طبس – یزد از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد بوده اما در اینجا امام جمعه محترم فرموده اند که از مصوبه‌های سفر اول دکتر احمدی‌نژاد به طبس بود. بالاخره کدوم خبر درسته و کدوم غلط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه میشه یک طرح از طرف دو مقام کشور دو بار به تصویب برسد؟؟ و اصلا تا بحال اجرایی نشود؟؟ مگه داریم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =