اجلاس عدم تعهد ایران را در مرکز قدرت جهان قرار داد

اجلاس عدم تعهد ایران را در مرکز قدرت جهان قرار داد

 به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران، اظهار داشت: پس از اتمام جنگ جهانی دوم، دو قطب قدرت در دنیا به وجود آمد که کشورها باید به یکی از این دو وابسته می‌بودند، اما برخی کشورها که تمایلی به وابستگی به هیچ یک از این قدرت‌ها را نداشتند، جنبشی با عنوان عدم تعهد را شکل دادند.

وی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب به دلیل وابستگی و تعهد شاه نمی‌توانست به عضویت جنبش عدم تعهد درآید، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران نیز عضو جنبش عدم تعهد شد و امروز پس از گذشت ۳۰ سال به جایگاهی رسیده که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها و امپریالیسم‌ها انداخته است.

خطیب جمعه موقت طبس یادآور شد: علی‌رغم اینکه مستکبران با تشدید تحریم‌ها، تلاش زیادی برای انزوای کشورمان و جلوگیری از حضور سران کشورها در ایران کردند، اما سران بیش از یکصد کشور برای شرکت در این اجلاس در ایران حضور یافتند.

وی اجلاس عدم تعهد را دومین گردهمایی مهم جهان پس از سازمان ملل معرفی و خاطرنشان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع سران کشورهای عدم تعهد حاوی تمامی مبانی انقلاب اسلامی و غیرقابل تخطی است.

امام جمعه موقت طبس اضافه کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره موضوعات فلسطین، اقتصاد جهانی، انرژی هسته‌ای، طرح عاری بودن خاورمیانه از سلاح اتمی و افشای سیاست‌های مرموزانه استکبار بسیار حائز اهمیت و در واقع حرف همه کشورها بود، اما سران بسیاری از کشورها علی‌رغم تأیید این سخنان، خود جرأت بیان این موارد را ندارند.

وی تصریح کرد: برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران اسلامی، کشورمان را در کانون توجه و مرکز قدرت جهان قرار داده است.

زنجانی طبسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره موضوع کنترل جمعیت سخن گفت و یادآور شد: کنترل جمعیت موضوعی است که از ابتدای انقلاب اسلامی مورد تأکید علما بود و امروز نیز یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری به شمار می‌رود.

وی به بیان نظریه‌ای از برژینسکی تحلیل‌گر و سیاست‌مدار آمریکایی پرداخت که درباره ایران گفته است: «لازم نیست زیاد با ایرانی‌ها درگیر شویم، ایرانی‌ها خود ظرف ۳۰ تا ۵۰ سال آینده از بین می‌روند» و افزود: ایران کشوری است که در دهه ۶۰ و ۷۰ به عنوان جوان‌ترین کشور دنیا بوده است اما امروز جمعیت آن به سوی پیری می‌رود.

خطیب جمعه موقت طبس گفت: با بررسی‌های انجام شده با روال موجود طی ۲۵ سال آینده به علت کم شدن جمعیت جوانان، ارتش ایران به یک پنجم فعلی تقلیل خواهد یافت که در این صورت کشور در مقابل اشغالگران و استعمارگران ضعیف خواهد شد.

وی درباره علت‌های سوق یافتن جمعیت کشورمان به سوی پیری اظهار داشت: سوء مدیریت‌های مسئولان و سوء برنامه‌ریزی‌ها درباره منابع کشور، اختلاس‌های کلان آشکار و پنهان و ایجاد طبقات و فقر، جهل به مبانی دینی و عدم اعتقاد راسخ به این مبانی، و برنامه‌ریزی استعمار از مهمترین دلایل کاهش جمعیت جوان ایران است.

امام جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: راه افزایش جمعیت جوان کشور و جلوگیری از پیری جمعیت، ازدواج آسان، کاهش سن ازدواج و حداقل چهار فرزند برای هر خانواده است که این موارد جزو مبانی دینی و سیره ائمه اطهار(ع) است.

گرامیداشت سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع)، وفات حضرت عبدالعظیم حسنی، شهادت رئیس علی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس، شهادت آیت‌الله صدوقی و سرتیب وحید دستجردی، روز نبرد خندق، روز بانکداری اسلامی، روز بهورز، روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی، روز تعاون و روز فرهنگ پهلوانی از دیگر سخنان حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + یک =