مردم فریب تبلیغات دروغ برخی کاندیداها را نخورند

مردم فریب تبلیغات دروغ برخی کاندیداها را نخورند

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: باید تبلیغات کاندیداها و طرفداران آن‌ها واقعی بوده و از بیان امتیازها و شایستگی‌هایی که در واقع وجود ندارد خودداری شود، و مردم نیز فریب تبلیغات دروغ برخی کاندیداها را نخورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن تبریک ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به بیان گوشه‌ای از زندگی ایشان پرداخت و اظهار داشت: در اواخر عمر پربرکت حضرت امام جعفر صادق(ع)، بنی‌امیه و بنی‌عباس برای دستیابی به قدرت، با یکدیگر درگیر شده و در نتیجه مزاحمت کمتری برای امام صادق(ع) ایجاد کردند.

وی ادامه داد: به همین دلیل حضرت امام صادق(ع) از فرصت استفاده کرده و با تشکیل دانشگاه‌ها در راستای انتقال معارف و علوم اسلامی به مسلمانان تلاش زیادی کردند به طوری که ایشان بیش از ۱۲ هزار نفر شاگرد را تربیت کرده و تحویل جهان بشریت دادند، که بسیاری از علوم امروز نیز از طریق ائمه(ع) به ما رسیده و مدیون امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است.

خطیب جمعه طبس اضافه کرد: امروز نیز باید مسلمانان و سران کشورهای اسلامی به دنبال ایجاد اختلاف بین دشمنان اسلام باشند تا به این طریق بتوانند از فرصت استفاده کنند، اما متأسفانه با بی‌توجهی برخی سران مزدور کشورهای اسلامی و توطئه دشمنان، برخی اختلاف‌ها بین مسلمانان ایجاد می‌شود که زمینه سوءاستفاده دشمنان را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) و انحراف مسیر جانشینی ایشان، از بیان تفسیر صحیح قرآن و انتقال فرمایشات پیامبر(ص) ممانعت شد و حتی مطالب دروغ از زبان پیامبر(ص) نقل می‌شد، از جمله به دروغ گفته شد که براساس گفته پیامبر(ص) هرکس پیاز اکه را در مکه خریداری کند بهشت بر او واجب می‌شود! و امروز نیز باتوجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی باید مردم مراقب بوده و فریب تبلیغات دروغ برخی کاندیداها و طرفدارنشان را نخورند.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: هر شخصی در حال تبلیغ کاندیدای مورد علاقه خود است که این اشکالی ندارد، اما باید کاندیداها و طرفدارانشان دقت کرده و از بیان امتیازها و شایستگی‌هایی که در واقع وجود ندارد خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران، بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، لازم است که به نقاط قوت و برکات انقلاب اسلامی بیش از گذشته توجه شود، که فائق آمدن بر تمامی مشکلات علی‌رغم توطئه فراوان دشمنان، دستیابی به موفقیت‌های متعدد به‌ویژه در زمینه پزشکی، اقتصادی و نظامی، توسعه علم و مراکز علمی، و گسترش خدمات و امکانات در سراسر کشور از جمله برکات انقلاب اسلامی است.

مهاجریان گفت: علی‌رغم اینکه دشمن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری زیادی برای جلوگیری از انتقال ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی به نسل‌های بعد از انتقلاب می‌کند اما اکثر قریب به اتفاق جوانان و نوجوانان ما دارای همان روحیه جوانان و نوجوانان قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس هستند.

وی اظهار داشت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تا ۲۲ بهمن امسال اتفاقات بسیار مهمی در منطقه روی داده است که از جمله ۴ حاکم طاغوت سرنگون شده و توجه مسلمانان جهان به اسلام بیشتر شده است و آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز بیش از گذشته منزوی شده‌اند، که این از برکت انقلاب اسلامی ایران است.

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به افزایش گرایش به دنیاطلبی در برخی از مسئولان و سرایت آن به مردم، تصریح کرد: دنیاطلبی، مصرف‌گرایی و توجه به تجملات یک خطر بزرگ است و علاوه بر این با وجود اینکه ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و اقتصادی دارای پیشرفت‌های قابل توجهی بوده است اما متأسفانه از نظر مسائل اخلاقی آن طور که باید و شاید پیشرفت نکرده‌ایم و لازم است مردم ما بیش از گذشته به محبت، دوستی، برادری، عطوفت و حل مشکلات دیگران توجه کنند.

وی همچنین از مردم خواست تا بر حسب وظیفه اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشور داشته باشند و مشتی دیگر بر دهان مستکبران و دشمنان اسلام بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 16 =