انتخابات؛ بایدها و نبایدها، توپ در میدان رقیب نیندازید

روزنامه امروز خراسان جنوبی چاپ بیرجند روز چهارشنبه ۲۱بهمن ۱۳۹۴در شماره ۲۹۹۷ خود یادداشتی از کاظم لطفیان با عنوان « انتخابات؛ بایدها و نبایدها توپ در میدان رقیب نیندازید» منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، ادامه یادداشت به این شرح است: نامزدهای محترم با رعایت اخلاق انتخاباتی از پیوند با کانون های قدرت و ثروت خودداری و با پرهیز از دادن وعده های غیر عملی و دست نیافتنی راه را برای رسیدن به مدینه فاضله و آرمانشهر اسلامی هموار نمایند.

همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند:« نباید تبلیغات رنگین و متنوع یا وعده های بزرگ و غیر عملی عمران و آبادانی را ملاک قرار داد؛ چرا که این کارها وظیفه دولت است و وطیفه نماینده مجلس شناخت و تصویب قوانین مورد نیاز و مشخص کردن مسیر حرکت قوای مجریه و قضاییه است».

نکته دیگر این که نامزدها به هواداران خویش توصیه نمایند برای بهره گیری از «تاکتیک جهشی» از انداختن توپ در میدان رقیبان و ناکارآمدی شیوه های مدیریت دیگران جداً بپرهیزند.

زیرا در این صورت این گونه وانمود خواهد شد که هر آن چه از جنس ‘کار آمدی’ است قهراً در انبان مدیریتی نامزدها نهفته خواهد بود ، سپس در میدان عمل.
با دست شستن از حقوق ملت گرایش مردم را در مشارکت و دخالت در سرنوشت خویش سمت و سوی دیگری بخشند .

سروران عزیز! فراموش نفرمایند که مردم از شعارها خسته و به رفتارها دل بسته اند..مردم ما انتخابات را تکلیف الهی و حق قانونی خویش می دانند ، بنابراین هرکاری که دیوار اعتماد مردم به نظام اسلامی را فرو ریزد گناهی نابخشودنی به شمار خواهد آمد.

نکته دیگر حفظ آبرو و پرهیز از تخریب دیگران تا آن جا اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب به نیکی می فرمایند:’ هتک آبرو و تخریب افراد در شب نامه ها ، مطبوعات، پایگاه های اینترنتی و دیگر وسایل ، به هیچ وجه صحیح و به مصلحت نیست و این جانب درخواست و اصرار می کنم که علاقه مندان به نامزدها فقط به تبلیغ و تعریف از افراد مورد نظر خود بپردازند و از روش های تخریبی معمول در برخی کشورها بپرهیزند.’

هان ای دلسوزان! به جای تخریب دیگران به اثبات توانمندی های خویش همت گمارید و ازگرفتار نمودن مردم در دام وعده های غیر عملی و گنجاندن تمامی فضایل خدمت رسانی در کارنامه شخصی خویش از یک سو و اختلاف دیدگاهها و مناقشات درون گروهی از دگر سو، آسیب پذیری نظام اسلامی رادر پی خواهد داشت جدا بپرهیزید.

به راستی در رهگذر این همه آسیب چه کسی سود خواهد برد؟ آیا بنیان های فروپاشی شده اخلاق با قانون ترمیم خواهد شد، آیا قلب های شکسته بازتوانی حضور در عرصه های خدمت را پیدا خواهد نمود؟

مگرنه این است که دشمن در اطراف ما لانه کرده و کمین نشسته است؟ چه کسی باید این خطر را گوشزد و جامعه را از غفلت برهاند؟
آیا عرصه انتخابات ، عرصه دگرستیزی در درون نظام ، یا نمایشی مقتدرانه برای دشمن ستیزی است؟ آیا کشیدن مناقشات به صحنه داخلی به غفلت از دشمن بیرونی نخواهد انجامید؟

چه نازیباست که از حالا شماری از نامزدهای محترم عنوان تخریب چی را زیبنده خویش نموده و اثبات خویش را در پرتو نفی دیگران دنبال می کنند! مقام معظم رهبری فرمودند: مهم این است که ملت انتخابات را یکی از امتحانات اصلی و یکی از عرصه های کارآمدی بدانند و هوشیار با شند که غفلت از دشمن ممکن است در این عرصه لطماتی را به همراه بیاورد .

دشمن به این اختلافات دل بسته و همواره در تلاش است نقشه های شوم خویش را در بستر ‘استحاله از درون ‘ عملیاتی نماید.

از مطبوعات و رسانه ها نیز انتظار می رود تبلیغات انتخاباتی نامزدها را رهگذر ی برای سود گرایی و منفعت گرایی تبدیل ننماید، بلکه به مثابه چشم بینای جامعه، مصلحت عمومی را بر مصلحت فردی و جناحی برتری و با اطلاع رسانی شفاف زمینه را برای رقابت سالم و سازنده فراهم آورند.

از مسئولان محترم نظام و دست اندرکاران امر انتخابات نیز انتظار می رود چشم را به روی واقعیت های جامعه باز نمایند و در تایید صلاحیت ها با رعایت اصل بی طرفی و جانبداری ازمنافع نظام و مردم بر اساس قانون به گزینش نامزدها همت گمارند.

به یقین مردم عزیز ایران بویژه خراسان جنوبی نیز با مطالعه عمیق و بدون توجه به تبلیغات رنگین نامزدها و وعده های رنگارنگ غیر عملی و با ‘انتخاب اصلح’ به مردم سالاری دینی جلوه ای باشکوه خواهند بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =