تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی دشمن راهبرد اقتصاد مقاومتی است

فرمانده سپاه طبس با انتقاد از این تفکر که برخی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را کوتاه آمدن در برابر آمریکا می‌دانند گفت: پیروزی اقتصادی و فرهنگی با تداوم مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان و پیاده سازی راهبرد اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی حاصل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، سرهنگ مهدی صادق‌احمدی پیش از خطبه های نماز جمعه طبس با گرامیداشت هشت شهید فتح خرمشهر در طبس گفت: سوم خرداد سالروز آزادسازی خونین شهر، یادآور کلام قصار امام خمینی(ره) است که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی ادامه داد: رژیم بعث عراق با علم به موقعیت راهبردی خرمشهر برای ایران و نقش تعیین کننده آن در معادلات جنگ و سرنوشت نبرد با استفاده از تمامی تجارب بشری در عرصه جنگ ها و با استقرار نیروهای فراوان همراه با مدرن‌ترین تجهیزات و ایجاد موانع گوناگون در میسر نیروهای رزمنده ایرانی به این اطمینان رسیده بودند که ایرانی‌ها هرگز قادر به بازپس‌گیری خرمشهر نخواهند بود.

فرمانده سپاه طبس افزود: محاسبه عراقی‌ها غلط از آب درآمد و ایران خرمشهر را آزاد کردند.و در نتیجه این آزادسازی علاوه بر آزادی شهر خرمشهر شش هزار متر مربع از خاک ایران آزاد شد و بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای دشمن بعثی کشته و زخمی شدند و حدود ۱۹ هزار نفر اسیر شدند، ۲۸۵ تانک و نفربر منهدم و بیش از ۱۰۵ دستگاه تانک به غنیمت نیروهای ایران درآمد، ۴۰ فروند هواپیما، دو فروند بالگرد، ۳۰ دستگاه جیپ حامل توپ ۱۶۰ میلیمتری منهدم شد، بیش از ۹۵ هزار انواع مین و هزاران تجهیزات دیگر به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد.

وی گفت: در نتیجه این خسارات سنگینی به ارتش بعث عراق وارد آمد اما آزادسازی خرمشهر از طریق عادی حاصل نشد بلکه خرمشهر از طریقی آزاد شد که امام(ره) راز آن را با جمله معروف «خرمشهر را خدا آزاد کرد» آشکار ساختند.

وی با بیان این که عراق به نمایندگی از سوی نظام سلطه و متحدین منطقه‌ای‌اش تجاوز نظامی به ایران را آغاز کرد افزود: قیام ملت ایران در راه خدا و تلاش این ملت برای قرار گرفتن تحت حاکمیت الهی و رهایی از طاغوت زمان موجب شد.تا استکبار جهانی با تمام قوای خود به مقابله با این ملت الهی بپردازد.

سرهنگ صادق‌احمدی خاطرنشان کرد: مقاومت همراه با حرکت های مجاهدانه و ایثارگرانه ملت ایران در راه خدا، زمینه های تحقق وعده های الهی را پدید آورد.

وی با بیان این که اکنون ملت ایران در عرصه‌ای دیگر با تهاجم دشمنان اسلام رو به رو شده است افزود: استکبار جهانی و متحدانش جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی را علیه ملت ایران به راه انداختند و از تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی به عنوان تحریم های فلج کننده یاد می‌کنند.

وی گفت: در زمانه ای که برخی از گروه های سیاسی و سیاست‌بازان قدرت‌گرای منفعت طلب چاره را برای رفع تحریم ها و کاستن از مشکلات اقتصادی کوتاه آمدن در برابر آمریکا می‌دانند باید یادآور نصرت الهی در زمانه هایی چون آزادسازی خرمشهر شویم.

فرمانده سپاه طبس ادامه داد: با تداوم مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان و پیاده سازی راهبرد اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی مبتنی بر حرکت های مجاهدانه و ایثارگرانه، پیروزی اقتصادی و فرهنگی بر دشمنان قطعی خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان فرمودند آمریکا با کم و زیادش بنده با صدها بار گفته ام که به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد حالا دارد کاملا روشن میشود، روی کاغذ می‌نویسند که بروند بانک‌ها با ایران معامله کنند اما در عمل جوری در دل بانک ها هراس می‌اندازند که آنها نزدیک ایران نیایند، ایران هراسی راه میندازند، ما سی هفت یا هشت سال است که این دشمن را داشته ایم و پیشرفت کردیم، آمریکا با اصل این حرکت عمومی و مردمی و با اصل این انقلاب و نظام مخالف است.

وی ادامه داد: ما اگر قدر خودمان را بدانیم قدرت خودمان را بشناسیم.از این قدرت به بهترین شکل و انسانی ترین و اسلامی ترین شکل استفاده کنیم بر همه این موانع فائق خواهیم آمد.

سرهنگ صادق‌احمدی با بیان این که راه ما آسفالت نیست اما توانایی حرکت در سنگلاخ را هم داریم افزود: امروز خوشبختانه سنگلاخ هم نیست، اوایل انقلاب راه ما سنگلاخ بود امروز مسئولین و مردم توجه کنند که به قدرت خودمان تکیه کنیم.

وی گفت: در جنگ سخت در مقابل دشمنان خیلی فرصت نداشتیم ولی در جنگ نرم اگر موقعیت‌شناس باشیم می‌توانیم از فرصت ها به منظور تسخیر قلب ها و دل ها بیشترین بهره‌برداری را بکنیم.

وی فرصت رهبری کم نظیر الهی، فرصت جوانان بصیر و انقلابی، فرصت ائمه محترم جمعه و جماعت، فرصت مساجد و هیئات مذهبی، فرصت حلقه های تربیتی صالحین در بسیج و مساجد را از جمله فرصت های پیش رو برشمرد.

فرمانده سپاه طبس گفت: ما امروز در جنگ نرم وظیفه داریم آدمها را بسازیم، کار سختی است ولی در مقابل کارهای بزرگی که قبلا انجام داده ایم، این کار شدنی است.

وی با بیان این که بعضی اوقات فضای مجازی فرزندان ما را مدیریت می‌کند.افزود: امروز حمله و هجمه دشمن به سمت باورها و اعتقادات مردم است و همه علما، روشنفکران، تحصیلکرده ها و همه کسانی که منبر و تریبونی دارند باید روشنگری کنند.

سرهنگ صادق‌احمدی اظهار داشت: روشنگری جهاد است، جهاد فقط جنگیدن نیست، شکی نداریم پیروزی از آن اسلام است، جبهه کفر و نفاق با همه زرق و برق بالاخره در مقابل جبهه اسلامی وادار به عقب نشینی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 5 =