انتقاد شدید امام جمعه طبس نسبت به بی‌تفاوتی برخی از مسئولین در خصوص مسائل فرهنگی

امام جمعه طبس با ابراز گلایه از عملکرد برخی مسئولین در خصوص مسائل فرهنگی گفت: میگویند این مجوز ارشاد دارد بگذار و به حرف هیچکس گوش نده مگر وزارت ارشاد معصوم است و کارهای آنها صددرصد درست است؟.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: کالاهای مفید باید تولید شود و در اختیار جامعه قرار بگیرد و تولیدات فرهنگی که مضر است باید جلوی آن گرفته شود، در فرهنگ در فیلم ها و سریال های تلویزیون، در فیلم های سینمایی ضعف ها و مشکلات زیادی وجود دارد که متاسفانه خیلی از مسئولین ما این حساسیت را ندارند.

وی با ابراز گلایه از عملکرد برخی مسئولین در این رابطه بیان کرد: میگویند بگذار جامعه شاد باشد،.شاد بودن به چه قیمت زیر سوال بردن ارزش های اسلامی و هشت سال دفاع مقدس؟

وی ادامه داد: حواستان کجاست متاسفانه در بعضی از مدیریت های شهرمان نیز این ولنگاری ها و بی تفاوتی ها وجود دارد و میگویند این مجوز اداره ارشاد دارد بگذار و به حرف هیچکس گوش نده مگر وزارت ارشاد معصوم است و کارهای آنها صددرصد درست است؟.

خطیب نماز جمعه طبس گفت: از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری مسایل فرهنگی است که باید مسئولین ما به این جهت توجه داشته باشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: نفوذ دشمن بیشتر از طریق مسائل فرهنگی و هنری و امثال آن است،.فرهنگ مساله مهمی است که در بلند مدت از اقتصاد هم مهمتر است.

وی افزود: در مسئولان فرهنگی اعم از وزارت ارشاد، صدا و سیما و آموزش و پرورش و موارد دیگر، چه در تولید کالاهای مفید و چه در جلوگیری از کالاهای مضر فرهنگی توجه و اقدام و حساسیت لازم وجود ندارد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: این ایام مصادف است با تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به دستور امام(ره) که مسائل فرهنگی را توجه کنند و فرهنگ های منحط و غلط و تقلیدی در جامعه برداشته شود و فرهنگ اصیل اسلام پیاده شود.

وی گفت: فرهنگ نیز عبارت است از روش ها و آداب خصوصی و عمومی که ما در زندگی خود داریم که باید منطبق با مسایل اسلامی باشد که متاسفانه در خیلی از موارد برخی حس تقلید کورکورانه زیاد است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس دهم گفت: مجلس وحدت، هماهنگی و همدلی را باید حفظ کند، در مجلس حرکات اختلاف انگیز انجام نگیرد که اگر در مجلس اختلافی مشاهده شود به تبع در جامعه اثر میکند.

وی ادامه داد: از توصیه های ایشان به مجلسیان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی که مساله مهم و اهم کشور است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مجلس، نقش بسیار خوبی را میتواند ایفا کند قوانین و محکم و خوب، تصویب بودجه ها برای مواردی که در جهت اقتصاد مقاومتی موثر است.

امام جمعه طبس گفت: اقتصاد مساله اصلی در کشور است و باید آن را حل کنیم و باید دید هر حرکت دولت در زمینه اقتصادی در کجای جدول اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تولید داخلی علاج رکود و اشتغال است که من و شما نیز باید محصولات داخلی مصرف کنیم و دنبال تولیدات خارجی نباشیم.

وی ادامه داد: با قاچاق نیز باید محکم برخورد شود، اگر من و شما تولیدات داخلی مصرف کنیم مشکل اشتغال تا حدی می‌شود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به سخن رهبر انقلاب در خصوص اینکه وقتی جوانی بیکار با حالت شرمندگی به خانه میرود من هم مثل او شرمنده ام گفت: چرا در نظام اسلامی کار و اشتغال نیست که این جوان بیکار دنبال کار برود و زندگی خود را آبرومندانه بتواند تامین کند البته اشتغال فقط کار اداری نیست بلکه کار کشاورزی در تولید که حل مشکل اقتصاد این است که رونق بگیرد و فعال شود.

وی به ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در همه ادیان الهی روزه وجود داشته و بر امت های پیامبران واجب بوده البته از نظر زمان و تعداد و شرایط اختلافاتی داشته است.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه در خصوص فواید روزه‌داری با اشاره به روایات بیان کرد: روزه ماه رمضان را خدا واجب کرده تا حس نوع دوستی در انسانها تقویت شود و اغنیا به فکر فقرا و مستمندان باشند و نیز انسان را از آتش جهنم دور میکند.

وی اظهار کرد: انسان روزه دار در نزد خدا جایگاه عظیمی دارد به ویژه روزه گرفتن در هوای گرم که مانند جهاد است.

وی افزود: شرایط روزه صحت و کمال است، شرط صحت این است که روزه دار از خوردن و آشامیدن و دیگر مبطلات روزه خودداری کند و شرط کمال روزه این است که به غیر از ترک مبطلات، زبان و گوش و همه اعضای بدنش روزه باشد و آنها را کنترل کند.

خطیب نماز جمعه طبس با اشاره به سالروز بمباران وحشیانه جنوب لبنان توسط صهیونیست های جنایتکار گفت: در این حمله عده زیادی از مسلمانان و فلسطینی ها به شهادت رسیدند و امروز هم و در طول زندگی خبیثانه رژیم صهیونیستی جز جنایت و آدمکشی چیز دیگری نبوده است امروز نیز همین جنایات را انجام میدهد و آمریکای جنایتکاری که داد حقوق بشر را میزند از او حمایت میکند.

وی با اشاره به تشکیل جهاد سازندگی و روز کشاورزی گفت: کشاورزی از بابرکت ترین شغل هاست و اقتصاد مقاومتی نیز در صورتی محقق میشود که وضعیت کشاورزی و دامداری ما مستحکم و تولیدات مورد نیاز را داشته باشیم که دولت در این زمینه توجه دارد و امیدواریم اعتبارات بیشتری اختصاص دهد تا کشاورزان و دامداران دلگرم شوند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در پایان به مناسب های سالروز شهادت مجاهدان اسلام، ارتحال حضرت خدیجه همسر باوفای پیامبر اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هشت =