وظیفه امروز، انقلابی بودن، انقلابی ماندن و تکیه بر دانش داخلی است

امام جمعه موقت طبس گفت: با توکل بر خدا، اقتدار درونی و اتحاد ملی، فرصت های مهمی را به دست آوردیم و توانستیم امتیازات مهمی به خصوص در زمینه انرژی هسته ای تا قبل از مذاکرات برجام بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام احمد مودب در خطبه های نماز جمعه با اشاره به ماه رمضان گفت: این ماه رستگاری و ماه خالص‌سازی به وسیله روزه گرفتن است و از فضایل این ماه، شب قدر است که از هزار ماه فضیلت آن بیشتر است بنابراین تلاش کنیم که آن شب را درک کنیم.

امام جمعه موقت طبس با اشاره به تهدیدات دشمن در شرایط فعلی، گفت: دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس اسلامی یک رویارویی و تقابل ریشه ای، بنیادین، ایدئولوژیک و تمدنی است، از مدتها قبل یعنی از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از آن آغاز شده، ادامه داشته و خواهد داشت، تمدن غرب با سرکردگی آمریکا و تمدن اسلامی به رهبری نظام مقدس اسلامی در ایران که شکلی نو از حکومت و تمدن را به جهان عرضه میکند.

باید کشتی انقلاب را مقاوم سازی کنیم

وی افزود: اگر بخواهیم یک تشبیه داشته باشیم میگوییم هدف هر چه بزرگتر باشد هزینه های آن هم بیشتر خواهد بود و در نهایت عظمت دستاوردهای آن هم بیشتر خواهد بود در مسیر کشتی انقلاب اسلامی فرقی نکرده ولی نیازمند این است که خود را مقاوم سازی کند در همه زمینه های نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی چون شرایطی که ایران اسلامی دارد، شرایط ورود یک کشتی به اقیانوس بزرگ خطرهاست که البته ما این توانمندی را به لطف الهی داریم و خداوند عنایت ویژه اش را نصیب این انقلاب و ملت کرده است و سی و چند سال است که پنجه در پنجه استکبار داریم و اهداف او را ناکام و تهدیدات او را تبدیل به فرصت کرده ایم.

گذر از مرحله جنگ خشن و ترور/ تقویت بنیه نظامی

خطییب موقت نماز جمعه طبس با بیان اینکه که چهار مرحله سخت بر ما گذشته یا در حال گذر است گفت: اکنون در چهارمین مرحله آن هستیم، مرحله اول جنگ خشن و سخت و ترور و تجزیه طلبی بود.

وی افزود: این کشورهایی که امروز مخالفت هایشان را در سطح دیپلماتیک آشکار میکنند همان کسانی هستند که هشت سال در مقابل ما ایستادند و جنگیدند و از هیچ خدمتی به دشمنان ما دریغ نکردند ولی نتیجه نگرفتند و به لطف خدا آنها وقتی خیال می‌کردند به دلیل انقلاب، وضعیت ارتش و نوپا بودن نظام اسلامی، ضعف امنیتی داریم میتوانند با جنگ و ترور و کارهای نظامی انقلاب رو شکست بدهند و دیدند اشتباه کردند.

وی ادامه داد: به فضل الهی مقاومت و ایستادگی کردیم و وضعیت امنیتی، نظامی و تسحیلاتی را تقویت کردیم و رسیدیم به استراتژی بازدارندگی در حدی که امروز آن نقطه ضعف تبدیل به نقطه قوت شده و نظام اسلامی در منطقه، یک قدرت بازدارنده است وقتی بوش دستور حمله نظامی به ایران را صادر میکند در چند سال پیش کارشناسان و افسران عالی رتبه او را قانع میکنند که توان نظامی ایران در حدی است که حمله نظامی آمریکا به ایران گران تمام می‌شود و برای او هزینه هاش بسیار سنگین است و متقاعد شد و عقب نشینی کرد و اقدام نظامی را از دستور کار خارج کرد.

گذر از تهدید انزواطلبی با سیاست چماق و هویج دشمن

حجت الاسلام مودب گفت: مرحله دومی که دشمن به ما تجاوز کرد و شکست خورد و شیوه تهدید را عوض کرد، انزواطلبی ایران و خارج کردن ایران اسلامی از عرصه بین الملل و منزوی کردن نظام اسلامی بود که راهکارهای خاص خود را دنبال میکرد، تهدید از خارج و به عبارتی سیاست چماق و هویج را داشت.

وی افزود: در این عرصه باید ایران اسلامی روابط خود را با کشورهای منطقه و جهان گسترش میداد و دقت لازم را می‌کرد که البته امروز مشاهده می‌شودکه اشتباهاتی در این مسیر رخ داد و مقاومت لازم صورت نگرفت و گاهی کشورهایی که دشمن ما بودند و اکنون هم هستند چنان در، به رویشان باز شد که دولتمردان با آنها روابط گرم و افراطی و صمیمانه ایجاد کردند.

وی ادامه داد:  از جمله عربستان سعودی که نظام وهابیت بر آن حاکم است و همه فتنه های فعلی در منطقه به دستور آمریکا و به نیابت از آمریکا توسط دلارهای نفتی اینها در منطقه انجام می‌شود که موجب خشنودی اسراییل و ناامنی در کل منطقه شده است این سیاست و ارتباط افراطی با کشورهایی از جمله سعودی ها سبب شد که امروز آنها از موضعی با ما برخورد کنند که گستاخانه است، نظیر گستاخی در منا، تعلل برای حج امسال که این اشتباهات نیز نباید تکرار شود و باید به فرصت تبدیل می‌شد و می‌توانستیم بعد از جنگ تحمیلی رفتاری داشته باشیم که آنهایی که خیانت کردند و در کنار دشمنمان با ما جنگیدند حساب ببرند اما نشد.

تحریم شدید اقتصادی سومین مرحله تهدید دشمن

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: در مرحله سوم موضوع محاصره و تهدید شدید اقتصادی بود که به قول آنها تحریم های فلج کننده که هم اروپا و هم آمریکا در آن نقش دارند، این تهدید در شرایطی اعمال میشد که ملت ایران آمادگی مقابله و مقاومت را داشتند اما اراده جدی در میان مسئولین برای تبدیل این تهدید به فرصت وجود نداشت و مدت طولانی صرف مذاکرات و گفتگوها شد بدون اینکه همزمان با آن مذاکرات و گفتگوها، اقدامات لازم اقتصادی صورت بگیرد تا اینکه رهبر معظم انقلاب نقشه راه اقتصاد مقاومتی را به تصویب رساندند و امسال را نیز سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیدند یعنی به عملکرد دولت در این مدت اعتراض داشتند و دارند.

وی تاکید کرد: به همین منظور است که باید بر توان داخلی تکیه کنیم و اقتدار داخلی ایجاد کنیم، نظامی که میخواست سال قبل از رکود خارج شود اعلام می‌شود که هنوز از رکود خارج نشده به دلیل اینکه فکر می‌کردند به دلیل برجام گشایشی ایجاد خواهد شد و جنس مرغوب‌تر و ارزان‌تر وارد کشور خواهد شد، چرخ اقتصاد همان مقداری که در صنعت می‌چرخید در همین تب و تاب ارزانی ارز و ورود کالا، بیشتر کند شد و خوابید و رکود تشدید شد.

وی گفت: امروز دولتمردان به این نتیجه رسیدند طرح نجات بانکی و طرح های دیگر را بریزند برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی که بتواند ایران اسلامی را از تیررس تهدید اقتصادی دشمن نیز دور کند کما اینکه از تیررس تهدید نظامی دور کرده است.

مرحله چهارم/ پروژه نفوذ/ در حال گذر

حجت الاسلام مودب گفت: چهارمین تهدید، نفوذ سیاسی است که رهبر انقلاب بارها بیان فرمودند، نفوذ موضوعی جدی است وقتی رییس اسبق سیا را در راس تیم علمی وارد ایران می‌کنند و همه دانشگاه ها را سر میزند و روسای دانشگاه ها را ملاقات میکند و گفتگو می‌کنند و چیزهایی از این قبیل، نشان می‌دهد که برای نفوذ برنامه دارند.

دو دیدگاه برای پیشرفت در ایران

وی افزود: در ایران از زمان مشروطه دو دیدگاه به وجود آمد که برای خروج ایران از عقب افتادگی میخواستند تلاش کنند و دغدغه داشتند، یک دیدگاهی این بود که نگاهش به خارج بود و می‌گفت اگر بخواهیم ایران پیشرفت کند باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم، رضاخان بر اساس همین دیدگاه به تخت نشست، چهار پنج سال بعد از حکومتش انتقادهای شدیدی نسبت به او و دیدگاهش ایجاد شد ولی زمان برد تا حکومت رضاخانی سرنگون شد.

وی گفت: دیدگاه دیگر که در همان زمان هم وجود داشت این بود که کشورمسلمان ایران و کشورهای شرقی کمتر از ملت های غربی نیستند و باید در درون خود جستجو کنیم و باید خود را باور کنیم و این یعنی اعتماد به خود و توکل بر خدا، این تفکر در حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب متجلی و متبلور است.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: هر دو تفکر امید دارند به نتیجه از تلاش هایشان به نتیجه برسند، هر زمان که تفکر اول یعنی نگاه غرب و آمریکا حاکم شد یا به قدرت رسید نه تنها تهدید ها از بین نرفت بلکه گسترش پیدا کرد و تبدیل به فرصت نشد اما هر گاه نگاه دوم اقتدار درونی، اتحاد ملی، انسجام درونی، تکیه به خود و توکل بر خدا، تکیه به مردم حاکم شد بسیار نتیجه بخش بود و به نتایج بلندی دست یافتیم و تهدیدها را خنثی کردیم و فرصت های مهمی را به دست آوردیم و توانستیم امتیازات مهمی به خصوص در زمینه انرژی هسته ای تا قبل از مذاکرات برجام بگیریم.

امروز وظیفه چیست? آیا میشود مجدد تهدیدها تبدیل به فرصت شود یا نه راهکار چیست?

امام جمعه موقت طبس گفت: امروز وظیفه انقلابی ماندن و انقلابی بودن، توکل بر خدا و تکیه بر مردم، تکیه بر اسلام است، هر کدام ما امید داریم، آنها امید به غرب و آمریکا دارند و ما امید به خدا و اسلام و ملت مسلمان و دانش خود در درون داریم.

وی افزود: امروز شما مشاهده می‌کنید که آمریکای خائن با بدعهدی و خوی استکباری خود با سیر نشدن از امتیاز گرفتن، کارشکنی می‌کند و همین برجامی که برای آنها یک نقطه قوت بود گرچه هم برای ما در پاره ای از زمینه ها نقطه قوت است را دور زدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پانزده =